Amb motiu del COVID-19, els museus de la Fundació Vila Casas romandran tancats al públic fins a nou avís.
ART CONTEMPORANI - EXPOSICIONS - Exposicions temporals d'art contemporani

Donació Carles Arqués i Tost - Dins i fora. La condició humana

DATES
23/02/2020 - 14/06/2020
LOCALITZACIÓ
Museu Can Mario, Palafrugell

L'objectiu d'aquesta petita mostra és presentar la donació d'obres de l’artista Carles Arqués i Tost (Barcelona, 1950-1992) per part de Cèlia Tost.

La proposta reuneix nou obres –olis i collages–, des de la pintura més constructivista dels anys setanta, on la llibertat del gest i l'expressió imperen, fins a l’abstracció de finals dels anys vuitanta. Els collages de la darrera època ens transporten a un espai en què el temps sembla aturar-se i la ingravidesa actua sobre les formes abstractes que els componen.

Ja de molt jove, Arqués va obtenir un gran reconeixement: format a l’Escola de Belles Arts de Barcelona, i amb només vint-i-sis anys, la seva primera exposició individual va tenir lloc a la Sala Vayreda de Barcelona. Aquest seria l’inici d’una trajectòria que el portaria a exposar a diferents ciutats d’Alemanya i dels Estats Units. La seva mort inesperada amb quaranta-dos anys va escapçar la seva carrera artística en el moment de màxima esplendor creativa.

Gràcies a la tasca de conservació i reconeixement de l’obra per part de la seva família, avui podem recordar l'itinerari artístic de Carles Arqués a la Sala Empordà de la Fundació Vila Casas.

Cercador

Tipus