ART CONTEMPORANI - PREMIS

Bases del premi: Premi de Pintura (2019)

DESCARREGAR LES BASES DEL PREMI

Bases generals de participació

1. Participants

Podran participar en aquesta convocatòria els artistes, nascuts o residents a Catalunya, majors de 18 anys.

2. Tema

El tema és lliure i pot acollir-se a l’amplitud de tècniques i suports en què s’expressa la pintura actual.

3. Enviament de les obres

Per al visionat i per a la possible selecció de les obres per part del jurat, les persones participants hauran d’inscriure’s a la pàgina web http://premis.fundaciovilacasas.com del 28 de maig al 18 de juny de 2019, on hauran d’emplenar el formulari de dades, que consta de: fitxa tècnica de l’obra, una breu memòria d’aquesta, el currículum de l’artista i una imatge de l’obra amb una resolució de 300 ppp en format TIFF i d’una mida màxima de 100 Mb, com s’especifica al web.

Per qualsevol consulta sobre el procés d’inscripció:

Sra. Maria José Alcoriza

Telèfon: 933 208 736

Correu electrònic: canframis@fundaciovilacasas.com

4. Selecció de les obres finalistes

D’entre les obres rebudes, el comitè d’organització i el jurat n’efectuaran una preselecció de 50 obres. Daquestes en sortiran les seleccionades per a ser exposades entre el 7 d’octubre de 2019 i el 19 de gener de 2020 a l’Espai AØ de Can Framis i se n’editarà un catàleg. Finalment, el president de la Fundació Vila Casas serà la persona que escollirà l’obra premiada d’entre les finalistes que, prèviament, haurà seleccionat el jurat.

5. Dimensions i característiques tècniques

La pintura no podrà superar en total els 200 × 200 cm, o que la suma dels dos costats no superi els 400 cm, ni ser inferior a 100 × 100 cm o que la suma dels seus costats sigui inferior a 200 cm.

6. Lliurament de les obres i transport

La Fundació es posarà en contacte amb els autors i autores de les obres preseleccionades a través dun correu electrònic, el dia 18 de juny de 2019. Les obres preseleccionades shauran de presentar del 2 al 13 de setembre.

Serà condició indispensable que les obres siguin originals, inèdites i que estiguin signades per l’autor o autora.

La Fundació no es fa responsable de les despeses del transport; tant de la tramesa com de la devolució, que aniran sempre a càrrec de l’artista, així com els possibles desperfectes que es puguin ocasionar en el trasllat de les obres. L’embalatge, que ha de ser reutilitzable per al seu retorn, així com l’assegurança, seran a compte i risc dels participants.

Les obres s’hauran de presentar a:

Museu de Pintura Contemporània Can Framis

Roc Boronat, 116-126

Telèfon: 933 208 736

Horari de recepció d’obres d’art: de dimarts a dissabte de 10.30 a 17.30 h.

7. Drets i obligacions

Les obres que no resultin premiades o que no siguin adquirides s’hauran de passar a recollir pel museu en les dates establertes. Les obres que no siguin recollides en aquestes dates, quedaran a lliure disposició de la Fundació, sense que per això passin a formar part del seu fons.

No s’admetran les obres que incompleixin les condicions o que no es presentin en les dates establertes. La participació en els premis suposa l’acceptació d’aquestes bases i la conformitat amb la decisió dels respectius jurats.

8. Premis

L’obra premiada està dotada amb 12.000 € i passarà a ser propietat de la Fundació Vila Casas, formant part del seu fons per ser exposada en qualsevol dels seus museus/espais.

La persona guanyadora del Premi de Pintura realitzarà una exposició a Can Framis (Barcelona) en el termini màxim d’un any des de la data del lliurament del premi. En qualsevol moment el jurat podrà declarar desert el premi.

9. Devolucions

Obres pre-seleccionades descartades shauran de recollir del 8 doctubre al 8 de novembre de 2019.

Obres seleccionades no premiades o no adquirides shauran de recollir del 28 de gener al 28 de febrer de 2020, de dimarts a dissabte de 10.30 a 17.30 h.

Shaurà dinformar abans al correu electrònic canframis@fundaciovilacasas.com, de la data i hora de recollida.

Totes aquelles que no hagin estat retirades abans del 28 de febrer del 2020 quedaran a lliure disposició de la Fundació.