ART CONTEMPORANI - PREMIS

Bases del premi: Premi d´Escultura (2021)

DESCARREGAR LES BASES DEL PREMI

1. Participants
Podran participar en aquesta convocatòria els artistes, nascuts o residents a Catalunya, majors de 18 anys.

2. Tema

El tema és lliure i pot acollir-se a l’amplitud de tècniques i suports en què s’expressa l’escultura actual.

3. Enviament de les obres
Per al visionat i la possible selecció de les obres per part del jurat, les persones participants s'hauran d'inscriure en aquesta pàgina web del 16 al 31 de març de 2021, on hauran de complimentar el formulari de dades que consta de: fitxa tècnica de l’obra, una breu memòria d’aquesta, el currículum de l’artista i dues imatges de l’obra des de diferents angles, amb una resolució de 300 dpi en format TIFF d’una mida màxima de 100 Mb cadascuna, tal com s’especifica al web.

Per a qualsevol consulta sobre el procés d'inscripció, contacteu amb Maite Costa. Telèfon: 972 30 62 46 / correu electrònic: canmario@fundaciovilacasas.com

4. Selecció de les obres finalistes
D’entre les obres rebudes, el comitè d’organització i el jurat n’efectuarà una selecció, que es presentarà a la sala d’exposicions temporals del Museu Can Mario entre el 5 de juny al 4 de juliol de 2021, i de la qual s'editarà un catàleg amb un comentari de cada obra i una breu biografia de cada artista seleccionat. Finalment, el jurat escollirà l’obra premiada entre les finalistes.

5. Dimensions i característiques tècniques
L’escultura (al marge del suport) no podrà superar els 150 x 150 x 150 cm, amb un pes màxim de 100 kg.

6. Lliurament de les obres i transport
La Fundació se posarà en contacte amb els artistes finalistes a través d'un correu electrònic el dia 19 d’abril de 2021, a fi que les escultures siguin presentades a concurs abans del 7 de maig de 2021.
Serà condició indispensable que les obres siguin originals, inèdites i que estiguin signades per l’artista.

La Fundació no es fa responsable de les despeses d'enviament ni de la devolució (que seran sempre a càrrec del propi artista), així com dels possibles desperfectes que es puguin ocasionar en el trasllat de les obres. L'embalatge, que ha de ser reutilitzable per al seu retorn, i l'assegurança, seran també a compte i risc dels participants.

Les escultures s’hauran de presentar al Museu Can Mario [Plaça de Can Mario, 7. 17200 Palafrugell] de dimecres a dissabte d’11 a 13.30 h i de 16.30 a 20 h, excepte diumenges, que serà d'11h a 13.30 h. No seran admeses aquelles obres que incompleixen les condicions descrites en les bases del concurs.

7. Drets i obligacions
Les obres que no resultin premiades o que no siguin adquirides per la Fundació s’hauran de passar a recollir pel museu en les dates establertes. Les obres que no siguin recollides en aquestes dates quedaran a lliure disposició de la Fundació, sense que per això passin a formar part del seu fons.
No s’admetran les obres que incompleixin les condicions o que no es presentin en les dates establertes. La participació en aquest premi suposa la total acceptació d'aquestes bases i la conformitat amb la decisió del jurat.

8. Premis
L’obra premiada està dotada amb 15.000 €, passarà a ser propietat de la Fundació Vila Casas i entrarà a formar part del seu fons, amb la possibilitat de ser exposada en qualsevol dels seus museus/espais. El guanyador del Premi d’Escultura realitzarà una exposició a Can Framis (Barcelona) en el termini màxim d’un any des de la data del lliurament del premi. En qualsevol moment, el jurat podrà declarar desert el premi.

9. Devolucions
Les obres no premiades o no adquirides s’hauran de recollir del 14 de juliol al 26 d’agost de 2021 de dimecres a dissabte, d'11 a 13h i de 17.30 a 20h. Totes les obres que no hagin estat retirades abans del 27 d’agost de 2021 quedaran a lliure disposició de la Fundació, sense que això impliqui que passaran a formar part del seu fons.

El jurat d'aquesta edició estarà format per:

Ana Mas
Àlex Susanna