ART CONTEMPORANI - PREMIS

Bases del premi: Premi de Fotografia (2020)

DESCARREGAR LES BASES DEL PREMI

1. Participants

Podran participar en aquesta convocatòria els artistes majors de 18 anys amb una fotografia inèdita o, en el cas d'una sèrie, amb una composició de tres imatges. La participació en aquest premi suposa la total acceptació d'aquestes bases i la conformitat amb la decisió del jurat.

2. Tema

El tema serà lliure.

3. Enviament de les obres

Per al visionat i la possible selecció de les obres per part del jurat, les persones participants s'hauran d'inscriure a la pàgina web: http://premis.fundaciovilacasas.com del 9 març al 14 d'abril, on hauran de complimentar el formulari de dades que consta de: fitxa tècnica de l’obra, una breu memòria d’aquesta, el currículum de l’artista i una imatge de l’obra amb una resolució de 300 ppp en format TIFF i d’una mida màxima de 100 Mb, com s’especifica al web. Si es tracta duna sèrie, la fotografia serà del conjunt de les obres.

Per a qualsevol consulta sobre el procés d'inscripció, contacteu amb Núria Costa. Telèfon: 972 761 976 / correu electrònic: palausolterra@fundaciovilacasas.com

4. Selecció de les obres finalistes, exposició i catàleg

D'entre les fotografies rebudes, el comitè d'organització i el jurat n'efectuarà una selecció, que s'exposarà a la sala d'exposicions temporals del Museu Palau Solterra entre el 13 de juny i el 22 de novembre del 2020, i de la qual seditarà un catàleg.
Finalment, el president de la Fundació Vila Casas, Antoni Vila Casas, atorgarà el primer i segon premis d'entre les tres obres finalistes, que el jurat haurà seleccionat prèviament.

5. Dimensions i característiques tècniques

Les fotografies presentades podran ser en blanc i negre i/o color, realitzades amb càmera analògica o digital.
La mida de la fotografia individual serà d'un màxim de 100 x 100 cm o que la suma dels costats no superi els 200 cm, i un mínim de 50 x 50 cm o que la suma dels dos costats no sigui inferior a 100 cm.
Si l'obra presentada és una sèrie formada per un màxim de tres imatges, cap d'aquestes no podrà superar els 30 x 40 cm o que la suma dels costats de cada fotografia no superi els 70 cm (i la suma del tríptic no superi els 210 cm).

6. Lliurament i transport

La Fundació es posarà en contacte amb els artistes finalistes a través d'un correu electrònic el dia 20 d'abril, a fi que les fotografies siguin presentades a concurs abans del 10 de maig. Aquestes hauran d'estar positivades i, sense superar els 8 kg de pes, emmarcades per a la seva exposició. L'emmarcat serà a lliure elecció de l'artista, amb la condició que l'obra sigui presentada degudament preparada per poder ser penjada.

La Fundació no es fa responsable de les despeses d'enviament ni de la devolució (que seran sempre a càrrec del propi artista), així com dels possibles desperfectes que es puguin ocasionar en el trasllat de les obres. L'embalatge, que ha de ser reutilitzable per al seu retorn, i l'assegurança, seran també a compte i risc dels participants.

Les fotografies s'hauran de presentar al Museu Palau Solterra [Carrer de l’Església, 10. 17257 Torroella de Montgrí (Girona)] de dimecres a dissabte d11 a 13.30 h i de 16.30 a 20 h, excepte diumenges, que serà d11 a 13.30 h. No seran admeses aquelles obres que incompleixen les condicions descrites en les bases del concurs.

7. Drets i obligacions

Les obres premiades passaran a ser propietat de la Fundació Vila Casas i entraran a formar part del seu fons.

Els fotògrafs participants garanteixen que són les propietaris del material que presenten a concurs i que en posseeixen la totalitat de la propietat intel·lectual, així com les corresponents autoritzacions en el cas de fer aparèixer persones o llocs de caràcter privat.

8. Premis

Les dues obres, premiades amb 6.000 € i 3.000 €, seran exposades en el museu corresponent.
En tot moment, el jurat podrà declarar desert qualsevol dels premis.
El guanyador del primer premi realitzarà una exposició individual en el Museu Can Framis (Barcelona), en el termini màxim d'un any des de la data de lliurament del premi.

9. Devolucions de les obres

Les obres no premiades hauran de ser recollides de dimecres a dissabte, entre el 12 de gener i el 14 de febrer de 2021 d11 a 13.30 h i de 17 a 19.30 h. Totes les obres que no hagin estat retirades abans del 17 de febrer quedaran a lliure disposició de la Fundació, sense que això impliqui que passaran a formar part del seu fons.

El jurat d'aquesta edició estarà format per:

Glòria Bosch
Joana Hurtado