ART CONTEMPORANI - PREMIS

Bases del premi: Premi de Pintura (2022)

DESCARREGAR LES BASES DEL PREMI

1. Participants
Podran participar en aquesta convocatòria les persones artistes, nascudes o residents a Catalunya, majors de 18 anys.

2. Tema

El tema és lliure i pot acollir-se a l’amplitud de tècniques i suports en què s’expressa la pintura actual.

3. Enviament de les obres

Per al visionat i per a la possible selecció de les obres per part del jurat, les persones participants hauran d’inscriure’s en aquesta pàgina web del 14 al 31 de març de 2022, on hauran d’emplenar el formulari de dades, que consta de: fitxa tècnica de l’obra, una breu memòria d’aquesta, el currículum de l’artista i una imatge de l’obra amb format TIFF, una resolució mínima de 300 PPP i una mida màxima de 100 MB, com s’especifica al web.

Per a qualsevol consulta sobre el procés d’inscripció:
Sra. Maria José Alcoriza
Telèfon: 933 208 736
Correu electrònic: canframis@fundaciovilacasas.com

4. Selecció de les obres finalistes

D’entre les obres rebudes, el comitè d’organització i el jurat n’efectuarà una pre-selecció, que es presentarà a la sala d’exposicions temporals del Museu Can Framis entre el 4 de juliol i el 18 de setembre de 2022, i de la qual se n’editarà un catàleg. El jurat escollirà l’obra premiada entre les finalistes.

5. Dimensions i característiques tècniques
La pintura no podrà superar els 200 × 200 cm, o que la suma dels dos costats no superi els 400 cm.

6. Lliurament de les obres i transport
La Fundació es posarà en contacte amb els autors i autores de les obres finalistes a través d’un correu electrònic el dia 9 de maig, a fi que les obres siguin presentades al Museu Can Framis abans del 31 de maig.

Serà condició indispensable que les obres siguin originals, inèdites i que estiguin signades per l'autor o l'autora.
La Fundació no es fa responsable de les despeses d'enviament ni de la devolució (que seran sempre a càrrec del propi artista), així com dels possibles desperfectes que es puguin ocasionar en el trasllat de les obres. L'embalatge, que ha de ser reutilitzable per al seu retorn, i l'assegurança, seran també a compte i risc dels artistes participants.
Les obres s’hauran de presentar a:

Museu de Pintura Contemporània Can Framis
Roc Boronat, 116-126
Telèfon: 933 208 736

Horari de recepció d’obres d’art: de dimarts a divendres de 10.30 a 17.30 h.
No seran admeses les obres que incompleixen les condicions descrites en les bases del concurs.

7. Drets i obligacions
Les obres que no resultin premiades o que no siguin adquirides s’hauran de passar a recollir pel museu en les dates indicades al punt 9. Les obres que no siguin recollides en aquestes dates quedaran a lliure disposició de la Fundació, sense que per això passin a formar part del seu fons.

No s’admetran les obres que incompleixin les condicions o que no es presentin en les dates establertes. La participació en aquest premi suposa la total acceptació d’aquestes bases i la conformitat amb la decisió del jurat.

8. Premis
L’obra premiada està dotada amb 12.000 € i passarà a ser propietat de la Fundació Vila Casas, i formarà part del seu fons per ser exposada en qualsevol dels seus museus/espais.

La persona guanyadora del Premi de Pintura realitzarà una exposició a Can Framis (Barcelona) en el termini màxim d’un any des de la data del lliurament del premi. En qualsevol moment, el jurat podrà declarar desert el premi.

9. Devolucions
Les obres no premiades o no adquirides s’hauran de recollir del 22 de setembre al 14 d’octubre de 2022, de dimarts a divendres de 10.30 a 17.30 h. S'haurà d'informar abans al correu electrònic: canframis@fundaciovilacasas.com, de la data i hora de la recollida.

Totes les obres que no hagin estat retirades abans del 16 d’octubre de 2022 quedaran a lliure disposició de la Fundació, sense que això impliqui que passaran a formar part del seu fons.

El jurat estarà format per:

Gisela Chillida
Natàlia Chocarro