ART CONTEMPORANI - PREMIS

Bases del premi: Premi Antoni Vila Casas d'Escultura (2024)

DESCARREGAR LES BASES DEL PREMI

PREMI ANTONI VILA CASAS D’ESCULTURA 2024

Des del seu naixement, l’any 1998, la Fundació Vila Casas es va proposar com a objectiu la promoció de les creadores i creadors contemporanis i la difusió de la seva obra.
Perseguint aquest propòsit, cada any i de manera rotativa, es convoquen els premis de Pintura, Fotografia i Escultura contemporànies, una plataforma gràcies a la qual es promociona i visibilitza l’art més jove i, alhora, s’incrementa el fons de la col·lecció d'art.
Aquest 2024 és el torn de l’escultura i, en homenatge al president fundador, Antoni Vila Casas, a partir d’enguany i durant les edicions que vindran, passarem a anomenar-los Premis Antoni Vila Casas.

1. Participants
Podran participar en aquesta convocatòria els i les artistes, nascuts o residents a Catalunya, majors de 18 anys. Les obres hauran de ser originals, no podran haver estat exposades públicament amb anterioritat i tampoc haver guanyat cap altre certamen. La participació en aquest premi suposa la total acceptació d’aquestes bases i la conformitat amb la decisió del jurat.

2. Tema
El tema serà lliure.

3. Enviament de les obres
Per al visionat i la possible selecció de les obres per part del jurat, les persones participants s’hauran d’inscriure a la pàgina web: http://premis.fundaciovilacasas.com del 8 de gener a l’11 de febrer, on hauran d’emplenar el formulari de dades que consta de: fitxa tècnica de l’obra, una breu memòria, el currículum de l’artista i una imatge de l’obra amb una resolució de 300 ppp en format TIFF i d’una mida mínima de 5 MB i màxima de 100 MB, com s’especifica al web.
Per a qualsevol consulta sobre el procés d’inscripció, contacteu amb:
Maite Costa. Telèfon: 972 306 246 / correu electrònic: canmario@fundaciovilacasas.com

4. Selecció de les obres finalistes, exposició i catàleg
D’entre les obres rebudes, el jurat n’efectuarà una selecció, que s’exposarà a la sala d’exposicions temporals del Museu Can Mario entre el 27 d’abril i el 23 de juny del 2024, i de la qual s’editarà un catàleg.
Finalment, el jurat escollirà l’obra premiada d’entre les obres finalistes.

5. Dimensions i característiques tècniques
L’escultura (al marge del suport) no podrà superar els 150 x 150 x 150 cm, amb un pes màxim de 100 kg.

6. Lliurament i transport
La Fundació es posarà en contacte amb els i les artistes finalistes a través d’un correu electrònic el dia 11 de març, a fi que les escultures siguin presentades a concurs abans del 3 d’abril.
La Fundació no es fa responsable de les despeses d’enviament ni de la devolució –que seran sempre a càrrec de cada artista–, així com dels possibles desperfectes que es puguin ocasionar en el trasllat de les obres. L’embalatge, que ha de ser reutilitzable per al seu retorn, i l’assegurança, seran també a compte i risc dels participants.
Les escultures s’hauran de presentar al Museu Can Mario –Plaça de Can Mario, 7. 17200 Palafrugell (Girona)– de dimecres a divendres de 10 a 17.30 h, dissabtes d’11 a 13.30 h i de 16.30 a 20 h i diumenges d’11 a 13 h. (El 29 de març –Divendres Sant–, el museu romandrà tancat i, conseqüentment, aquell dia no es podrà efectuar entregues.) No seran admeses aquelles obres que incompleixen les condicions descrites en les bases del concurs.

7. Drets i obligacions
Les obres que no resultin premiades s’hauran de recollir al museu en les dates establertes. Les obres que no siguin recollides en aquestes dates quedaran a lliure disposició de la Fundació. Els i les artistes participants garanteixen que són els propietaris del material que presenten a concurs i que en posseeixen la totalitat de la propietat intel·lectual.

8. Premis
L’obra premiada està dotada amb 15.000 €, passarà a ser propietat de la Fundació Vila Casas i entrarà a formar part del seu fons, amb la possibilitat de ser exposada en qualsevol dels seus museus/espais.
El guanyador o guanyadora del primer premi farà una exposició individual en el Museu Can Framis (Barcelona), en el termini màxim d’un any des de la data de lliurament del premi.
En tot moment, el jurat podrà declarar desert el premi.

9. Devolucions de les obres
Les obres no premiades hauran de ser recollides de dimecres a dissabte, entre el 6 de juliol i el 18 d’agost de 2024 de 10 a 13.30 h i de 17 a 19.30 h. (Els dies 20 de juliol i 15 d’agost el museu romandrà tancat i, conseqüentment, aquests dies no es podrà efectuar entregues.) Totes les obres que no hagin estat retirades abans del 18 d’agost quedaran a lliure disposició de la Fundació, sense que això impliqui que passaran a formar part del seu fons.

El jurat d’aquesta edició estarà format per:

Caterina Almirall
Pilar Bonet