ART CONTEMPORANI - EXPOSICIONS - Exposicions temporals d'art contemporani

LOCALITZACIÓ
Can Framis, Barcelona

Veure exposició virtual

El cor oceànic de les coses és el títol de l’exposició del guanyador del Premi de Pintura 2019, Jordi Martoranno.

En aquest projecte l’artista desenvolupa una obra de contingut espiritual explorant formes que es troben en totes les modalitats dins de les societats contemporànies; formes que han perdut el seu valor simbòlic inicial i que han acabat per transmutar-se en eines tecnològiques i objectes quotidians a través de diversos llenguatges i disciplines. Formes que se situen en el límit entre el símbol i el signe, entre el poder i l’espiritualitat, entre el llenguatge poètic i la tecnologia, entre el sagrat i el quotidià.

El gran repte que ens proposa Martoranno és una manera diferent de mirar l’obra: "Se m’acut una actitud tan simple com la de recuperar l’hàbit d’escoltar a través de la mirada i al mateix temps meditar sobre la forma en si mateixa, per tal de poder assolir la capacitat d’observar amb equanimitat tot el que se’ns apareix al davant".

És, doncs, gràcies a la meditació que hi hauria la possibilitat d'activar aspectes on l’experiencial i l’intel·lectual podrien ser substituïts per la transcendència. Es tracta, per tant, d'experimentar la sensació d'un vincle indissoluble, com el d'estar en connexió amb el món exterior en la seva forma integral i tanmateix sentir la seva totalitat amb totes les emocions.

Text de sala COMPRA ENTRADES

Publicacions Relacionades

Jordi Martoranno, el cor oceánic de les coses
Jordi Martoranno