PROGRAMES :

Museu Can Mario i Museu del Suro de Catalunya

El Museu del Suro de Catalunya i la Fundació Vila Casas ens hem unit per oferir als centres educatius una experiència única al cor del Baix Empordà, posant a la vostra disposició una activitat que gira entorn el suro i l’art. Aquesta acció permetrà la visita als dos espais de manera complementària gràcies a la ubicació d’ambdues institucions, ubicades a la plaça de Can Mario de Palafrugell.

El suro és un material amb molta història i utilitats molt diverses gràcies a les seves característiques, entre elles la creació artística. Amb aquesta proposta educativa conjunta hem cercat la fórmula per unir aquests dos conceptes i dur-los a la pràctica a través de la modalitat visita-taller adreçada al nivell educatiu d’educació primària, que posa l'alumnat al centre de l'activitat. Es planteja un treball curricular multidisciplinari a través de continguts relacionats amb la ciència, la tècnica, la creativitat i l’art (STEAM) a partir de dinàmiques i metodologies actives per a conèixer el procés artístic i creatiu.

Us convidem a endinsar-vos en el món surer que ofereix el Museu del Suro, on l’alumnat tindrà l’oportunitat de descobrir-ne l’origen, el treball d’identificació de materials i observar-ne les propietats. Per altra banda, se submergiran en el llenguatge artístic contemporani dels escultors i escultores del Museu Can Mario per analitzar les diferents tècniques escultòriques i la definició del missatge artístic.

Pot el suro esdevenir art?

Reserves: hferrer@fundaciovilacasas.com

Tel.: 972 30 62 46 (Museu Can Mario)

Dies i horaris: de dimarts a divendres, de 10 h a 14 h

Lloc: Museu del Suro de Catalunya i Museu Can Mario, Plaça Can Mario, Palafrugell