ART CONTEMPORANI - EXPOSICIONS

Sota el Sui 1

Artista
Vicenç Viaplana

"Una pulsió molt primària entre la ràbia i la reivindicació impulsa aquesta sèrie, pintada a l'aire lliure, al bosc a la vora de la muntanya del massís del Montseny. En aquesta, la primera obra de la sèrie, una vegetació tant exuberant com imaginària sembla desbordar els marges de l'obra. És un conjunt convuls d'elements vegetals vistos de ben a prop. Un verd lluminós, quasi al·lucinogen, reforça la sensació d'esclat, de l’esclat salvatge de la vida. No vaig pensar en res quan, amb la tela en blanc davant meu, vaig començar a pintar. Anava fent, mentre el vent arrossegava fulles i petites branques que s'anaven incrustant entre la pintura molla. Una obra em va portar a una altra gairebé sense adonar-me’n. No calia pensar. Més aviat tot el contrari, perquè aquelles pinzellades anaven sortint, fluint com en un diàleg abraonat entre el bosc que m'envoltava i la convulsa realitat política d'aquells mesos. ¿Era això una resposta instintiva, vital i primària a la situació política que es vivia en el país en aquells anys? ¿Una manera de reivindicar la terra, la llibertat i la vida sempre canviant i en constant transformació davant tant obscurantisme? ¿Pot una obra amb imatges vegetals transmetre un missatge reivindicatiu? No ho sé, potser no. Tal vegada no és res més una quimera. Però aquestes són les meves eines. I no entendria l'obra ni el meu ofici de cap altra manera". Vicenç Viaplana