Amb motiu del COVID-19, els museus de la Fundació Vila Casas romandran tancats al públic fins a nou avís.

Romà Panadès

Barcelona, 1956

Pintor, dibuixant i gravador. La seva obra definida com a viva, autèntica i renovadora es consagra a temes figuratius, així com la tauromàquia adopta un especial protagonisme. El toro i el matador adquireixen tot el valor simbòlic del ritus ancestral d’aquest espectacle, doncs, la figura del torero ferit, la simfonia de colors i la fastuositat de la indumentària són una font inesgotable per a alliberar l’exercici arabesc lineal, la disposició cromàtica i l’estudi del moviment corporal. Tot i que fa ús de la tècnica a l’oli i altres procediments mixtes, també treballa sovint amb l’aquarel•la que utilitza per a la realització d’apunts i estudis de paisatge. També va intervenir com escenògraf teatral, ha realitzat diversos encàrrecs com a il•lustrador i cartellista així com també ha col•laborat en diaris i cobertes de llibres.

Visitar web de l'artista