Amb motiu del COVID-19, els museus de la Fundació Vila Casas romandran tancats al públic fins a nou avís.

Eudald Serra

Barcelona, 1911 - 2002

Escultor vinculat des dels seus inicis a l’avantguarda espanyola de principis de segle i membre fundador del grup ADLAN (Amics de l’Art Nou). Pioner del surrealisme, amic de Miró i deixeble d’Àngel Ferrant realitza la seva primera exposició individual l’any 1934 amb obres abstractes d’elements figuratius. Després d’una llarga estança al Japó i ja instal•lat l’any 1948 a Barcelona, les formes orgàniques trasllueixen un evident interès per la geometria, l’experimentació matèrica i una concepció sintètica de l’art. Gran viatger, Serra s’interessa per l’antropologia i l’etnologia i aconsegueix recopilar una de les millors col•leccions d’art primitiu en la Fundació Folch de Barcelona. Fou guardonat l’any 1951 amb el Premi d’escultura de la I Biennal Hispanoamericana de Madrid i sis anys més tard amb el Gran Premi de la Biennal d’Alexandria.