César Saldívar

Monterrey, Mexico, 1965

Es va iniciar en la fotografia amb el pretext d’apropar-se al cinema i ha esdevingut un dels més grans fotògrafs de l’actualitat. Reivindica la sensibilitat i la llibertat com a principals doctrines de creació, el seu llenguatge és fruit de l’honestedat més profunda traslladada a la fotografia que practica amb format analògic i en blanc i negre. Treballa, sobretot, la figura nua i sempre amb llum natural. Evita tant els retocs com el maquillatge o qualsevol altre artifici, i utilitza les ombres i les llums per a construir la bellesa. Les seves imatges, d’una gran sensualitat, trenquen tabús i posen entre les cordes unes restriccions morals que considera obsoletes; aquest tractament franc i directe del nu, gens banal, ha fet que davant la seva càmera s’hagin despullat tant actors i actrius de renom com persones anònimes.

Visitar web de l'artista