Antoni Abad

Lleida, 1956

Artista multidisciplinari que en els seus inicis treballa el dibuix, la pintura i l’escultura des d’una vessant conceptual. A meitats de la dècada dels noranta s’inicia amb les noves tecnologies com la videoinstal·lació, entesa com una narració on l’objecte no és estàtic sinó quelcom que es transforma. Els seus treballs se centren en l’observació i la reflexió de la societat de consum que es manté en letargia vers alguns sectors del col·lectiu humà. Fruit d’aquests plantejaments cal destacar els treballs de net.art realitzats a inicis del segle XXI, on l’artista posa veu i visibilitat a diferents col·lectius que manquen de presència activa en els mitjans de comunicació. L’any 1999 guanya el premi ARCO Electrónico, i esdevé la primera obra net.art venuda a Espanya.