Les fotògrafes també existim

Dimarts 24 | Desembre

Només un 21,8% de les imatges incloses a les galeries que les principals publicacions del món recopilen per aquestes dates com “les fotografies de l’any” estan fetes per dones. Així ho mostrava un estudi fet el 2018 per Women Photograph, una plataforma que promou la visibilitat de les reporteres gràfiques amb una base de dades de 950 fotoperiodistes de més 100 països de tot el món. Si ens fixem, a més, en la presència de les dones als centres d’art els percentatges són vergonyants: només un 14% de les exposicions individuals inaugurades durant el període que va del 2011 al 2015 als centres d’art de Barcelona –centres com el MACBA, el MNAC, el Caixa Fòrum, La Virreina o la Fundació Vila Casas, entre d’altres– van ser fetes per dones.

Font: La Llança - El Nacional