ART CONTEMPORANI - EXPOSICIONS - Exposicions temporals d'art contemporani

01/09/2021 - 07/11/2021
LOCALITZACIÓ
Espai Alfolí de la Sal, Museu de l'Escala

Amb aquesta exposició volem mostrar una part de la col·lecció Puig Guillot, que el seu propietari –Joan Puig Guillot (L’Escala, Girona, 1929-L'Ametlla del Vallès, Barcelona, 2020)– ha donat a la seva vila natal, L’Escala. La col·lecció, formada per 226 obres, és gestionada actualment per l’Ajuntament de l’Escala i la Fundació Vila Casas, que també la custodia. Amb aquesta col·laboració, ambdues entitats es proposen de preservar i donar a conèixer un llegat a través del qual se’ns desvetlla el nostre present més immediat.

Del conjunt d’obres, una seixantena pertanyen a l’artista Joaquim Chancho (Riudoms, Tarragona, 1943), un dels principals exponents de l’abstracció europea d’avui. Seduït pel silenci, la geometria i els cicles naturals, la seva obra esdevé un exemple de recerca entorn dels límits de la pintura i les seves múltiples i heterodoxes possibilitats. Es tracta, així, d’unes obres cabdals que ens permeten comprendre l’alfabet d’abstracció geomètrica d’aquest autor de projecció internacional.

Amb La mirada compartida: Joaquim Chancho i Joan Puig Guillot ens proposem de mostrar una selecció d’obres del pintor tarragoní que van ser adquirides per Joan Puig Guillot en el transcurs del temps. La complicitat sorgida en les diferents visites al taller del pintor donà lloc a la mirada compartida –la del col·leccionista que compila el món que el sedueix i la del pintor que es retroba en la seva obra després d’un espai de silenci. Com bé ens alertà Walter Benjamin en el seu conegut assaig Tot desembolicant la meua biblioteca: "Si tota passió frega el caos, la passió del col·leccionista frega el caos dels records". La nostra mirada activa no pot ser una altra que la de desvetllar el batec d’aquesta perpètua mirada.

DestíEspai Alfolí de la Sal, Museu de l'Escala