ART CONTEMPORANI - EXPOSICIONS - Exposicions temporals d'art contemporani

03/07/2021 - 17/10/2021
LOCALITZACIÓ
Museu dels Sants d'Olot

El pecat és una falta, una ofensa, una transgressió plena i conscient d’allò que es té per bo. La seva etimologia és prou reveladora: del llatí 'pecco' (ensopegar, cometre un error), del qual deriva la paraula 'peccatum' (delicte, falta o acció culpable). Tanmateix, al llarg de la història de l’art aquest terme ha transmutat de manera significativa fins al punt que la societat líquida d’avui –tan hedonista i individualista– l’ha alliberat per fer-ne un de propi.

Amb els set pecats capitals –l’origen dels quals es remunta a les primeres doctrines del cristianisme en un intent d’educar la moral dels adeptes–, creadors i creadores de totes les disciplines –pintura, escultura, escriptura, cinema– han trobat una escletxa des d'on dibuixar una gran constel·lació que manifesta la seva alienació al nostre modus vivendi.

Així, amb la mandra, l’enveja, l’avarícia, la gola, la luxúria, la supèrbia i la ira –els set pecats capitals– ens proposem apuntalar els punts d’encontre i les divergències entre obres pertanyents a períodes cronològics distants, però que són justament portadores del pensament estètic, polític i social d’un període.

Per primera vegada, fruit d’un conveni de col·laboració entre l’Ajuntament d’Olot i la Fundació Vila Casas, volem traçar un itinerari que en aquesta ocasió s’emplaça al Museu dels Sants, precisament, per evidenciar com la culpa i la redempció que arrosseguen els seus protagonistes prenen una nova dimensió amb els treballs fotogràfics internacionals i l’escultura nacional del fons d’art de la Fundació. Uns i altres, sants i personatges anònims d’un temps present, ens conviden a llegir en clau contemporània el llegat que, des de la nostra tradició cristiana, s'assenta en el present. Set pecats capitals, o la capitalitat dels pecats, és la qüestió que volem desvetllar.

Inauguració: dissabte 3 de juliol, 18h. Museu dels Sants. Més informació aquí.

Accés a la pàgina web del Museu dels Sants

DestíMuseu dels Sants d'Olot