ART CONTEMPORANI - EXPOSICIONS - Exposicions temporals d'art contemporani

16/02/2018 - 08/04/2018
LOCALITZACIÓ
Museu de l'Empordà, Figueres

L’exposició “Retrats de Guerra” presenta una col·lecció de còpies d’autor que la Fundació Vila Casas va adquirir l’any 2010 dels descendents del primer fotoperiodista català, Agustí Centelles (València, 1909 - Barcelona, 1985) i que, actualment, estan custodiades per l’Arxiu Fotogràfic de Barcelona.

La mostra, que abasta els primers anys de la Guerra Civil, s’estructura en cinc capítols diferenciats temàticament segons la condició dels personatges retratats: el president Companys, polítics, militars, dirigents revolucionaris i ciutadans.

Daniel Giralt-Miracle, comissari de l’exposició, destaca l’olfacte periodístic de l’autor, que era capaç de detectar l’instant i, si calia, col·locar-se a primera línia, a més de la seva gran cultura visual. Forma part d’aquesta cultura visual la seva afició al cinema; les seves fotografies mostren uns enquadraments i punts de vista determinats, així com un tractament expressionista de la llum i la voluntat de seguir una narrativa visual mitjançant sèries temàtiques de fotografies.

DestíMuseu de l'Empordà, Figueres

Publicacions Relacionades