Amb motiu del COVID-19, els museus de la Fundació Vila Casas romandran tancats al públic fins a nou avís.
ART CONTEMPORANI - EXPOSICIONS - Exposicions temporals d'art contemporani

Antoni Tàpies - La resistència del signe

DATES
11/03/2020 - 01/11/2020
LOCALITZACIÓ
Castell de Vila-seca

Per raons de força major l'exposició queda suspesa fins a nou avís.

Com ja es va anunciar l’abril del 2019, la Fundació Vila Casas i l’Ajuntament de Vila-seca han signat un conveni de col·laboració per quatre anys que converteix el Castell de Vila-seca en un espai expositiu d’art contemporani.

Amb el títol Antoni Tàpies. La resistència del signe, la Fundació Vila Casas proposa una gran exposició d’un dels creadors catalans amb més projecció internacional de la segona meitat del segle xx. Pintor, escultor, gravador i teòric de l’art, Antoni Tàpies s’erigeix com un dels màxims representants de l’informalisme europeu, el moviment artístic que tracta de donar resposta a la crisi espiritual que travessa Europa després de la Segona Guerra Mundial.

L'exposició comprèn un conjunt de 62 gravats elaborats al taller de Joan Roma, entre els anys 1989 i 1993 i que compten amb la distinció "bon à tirer", és a dir, les proves llestes per editar, les que l’autor del gravat usa a com a model per estampar. Resseguint les obres que contempla la mostra –que també inclou l’escultura Campana, una proposta que evidencia l’estètica contemplativa i transcendental emprada per l’artista per aprofundir en les propietats d’allò material–, ens endinsem en l’univers del gravat, el procés que permet estampar una imatge sobre paper mitjançant una planxa principalment metàl·lica (de coure, zenc, ferro, etc.) sobre la que prèviament s’ha fet una incisió.

L'exposició es podrà visitar al Castell de Vila-seca fins a l'1 de novembre de 2020.

DestíCastell de Vila-seca

Cercador