ART CONTEMPORANI - EXPOSICIONS - Exposicions temporals d'art contemporani

29/06/2024 - 17/11/2024
LOCALITZACIÓ
Palau Solterra, Torroella de Montgrí

Inauguració: dissabte 29 de juny a les 12 h.

Leopold Samsó (Barcelona, 1946) és un fotògraf conegut pels seus famosos retrats a personalitats del món de l’art i la cultura. Malgrat això, però, explora també altres tècniques, com és el cas del reportatge cultural i paisatgístic, que el converteixen realment en un artista polifacètic i que, amb la seva mirada, aporta un diàleg entre el fotògraf i allò que ha fotografiat.

Aquesta exposició planteja un recorregut per diversos territoris i emplaçaments, i també aquests retrats, on l’artista ens cedeix la seva mirada per descobrir la Barcelona més efervescent dels anys setanta, com a contrapunt dels paisatges vasts i erms d’Andalusia o Portugal.

La mostra, que es podrà veure al Palau Solterra de Torroella de Montgrí, és una expressió d’agraïment vers aquest artista per haver donat part del seu fons a la Fundació i, alhora, una bona oportunitat per oferir un tast del seu últim projecte, una barreja de fotografia i documental sobre Islàndia que ha treballat conjuntament amb Franc Aleu.

Exposició comissariada per Pilar Parcerisas.