ART CONTEMPORANI - EXPOSICIONS - Exposicions temporals d'art contemporani

06/06/2019 - 28/07/2019
LOCALITZACIÓ
Espais Volart, Barcelona

Frank Horvat (Abbazia, Itàlia, 1928) és un reconegut fotògraf que va consagrar-se, durant els anys 50 i 60, en el gènere de la fotografia de moda contribuint a popularitzar-ne el nom a través de col·laboracions per una llarga llista de revistes en què va renovar el gènere de manera evident tot aplicant tècniques i estratègies procedents del fotoperiodisme. Amb una tradició profundament humanista i amb un gran coneixement tècnic, la seva obra és tan heterodoxa com inclassificable i ha investigat diversos registres fotogràfics com el retrat, la fotografia documental, la naturalesa o els entorns urbans. Indefallent en la seva perseverança i inexhaurible en la seva recerca de motius, Horvat no és deutor de cap escola ni mestratge i amb una trajectòria vital a les espatlles que l’ha portat a viure a Itàlia, Suïssa, Índia, Anglaterra, França i els Estats Units, ha partit d’aquesta identitat múltiple per submergir-se en una gran diversitat d’estils i contextos, amb múltiples especialitzacions i etapes.

Aquesta mostra, ideada i dirigida per Antoni Vila Casas i el mateix Frank Horvat, esdevé un homenatge als seus noranta anys, una acurada selecció d’una vuitantena de fotografies que ens presenten un Horvat inesgotable, tan imprevisible i recurrent com la mateixa vida, un Horvat que sosté, encara que pugui semblar-nos contradictori, que la fotografia “is the art of not pushing the button”.

Full de sala

Publicacions Relacionades