ART CONTEMPORANI - EXPOSICIONS - Exposicions temporals d'art contemporani

27/01/2020 - 02/02/2020
LOCALITZACIÓ
Can Framis, Barcelona

Bruno Ollé en Residència a l’Institut Narcís Monturiol.

Amb els alumnes i les alumnes: Karen Alias, Luna Amatya, Zoe Asensio, Marta Camins, Paula De La Fuente, Ona Elías, Alba Galipienso, Saioa Guerrero, Teeranada Ketsallee (Bonus), Paula López, Hugo Marin, Carla Martinez, Alejandro Ramirez, Ruben Reyes, Pol Rodriguez, Harolyn Rodriguez, Yago Rodriguez, Sara Sanchez, Milena Sureda i David Todolí i la professora Sara Elías.

L’exposició Nacer de un trámite sorgeix de la trobada de dos universos, el de l’artista Bruno Ollé i el dels joves de 4rt d’Eso de l’Institut Narcís Monturiol , en el marc de la 10a edició del programa Creadors EN RESiDÈNCIA, promogut per l’Institut de Cultura de Barcelona, el Consorci d’Educació de Barcelona i l’Associació a Bao a Qu.

Partint del propi desconcert de la trobada entre artista i alumnes i el camí de descoberta que aquests van emprendre durant tot el curs 2018-2019, la proposta final mostra uns estendards indesxifrables realitzats a partir de pensaments i idees compartides que els alumnes han anat formulant en converses, qüestionaris i diversos treballs de text. Aquests objectes que ara es poden veure al Museu Can Framis  van ser passejats pels propis alumnes pel barri de Montbau, en diversos recorreguts conjunts. Així, els estendards mostren per una banda la voluntat de comunicació i alhora la dificultat o la gran distància per a la comprensió.

EN RESiDÈNCiA, ideat en cooperació amb l’Associació A Bao A Qu, proposa als artistes que concebin una obra específicament pensada per ser duta a terme juntament amb un grup d’estudiants d’educació secundària obligatòria (ESO). Al llarg de tot el curs i dins l’horari lectiu, els alumnes participen en la seva concepció i realització.

A través d’aquesta posada en contacte directe entre art i educació, l’objectiu del projecte és triple: propiciar que els alumnes descobreixin els processos propis de la creació contemporània a partir del contacte i el diàleg continuat amb un creador, i que reflexionin sobre l’art a partir de l’experiència pròpia; promoure i generar situacions i contextos que estimulin la innovació i la creativitat artístiques; afavorir que els instituts esdevinguin de manera activa espais per a la cultura, l’art i el pensament, lloc d’acollida de la creació i espai per a l’experimentació i la innovació artístiques.

Fotografia de Judit Bou.