ART CONTEMPORANI - EXPOSICIONS - Exposicions temporals d'art contemporani

Can Mario, Palafrugell

VEURE ENTREVISTA
Veure exposició virtual

L’exposició Miró, Gaudí, Gomis. El sentit màgic de l’art, coorganitzada amb la Fundació Miró a partir del seu fons i comissariada per Teresa Montaner i Ester Ramos, posa en relleu les afinitats creatives dels dos artistes a través de les fotografies de Joaquim Gomis, primer president de la institució i gran divulgador, alhora, de l'obra d'Antoni Gaudí. Els fotollibres que Gomis va publicar als anys cinquanta amb l'impuls de Joan Prats, promotor artístic i personatge clau en la gestació de la Fundació Miró, revelen els profunds punts en comú entre ambdós artistes: la relació amb la natura, l'esperit de risc i la coincidència en procediments i materials d'expressió, entre altres aspectes.
L'exposició presenta una selecció d'escultures de Joan Miró que dialoguen amb les fotografies que Gomis va fer de l'arquitectura de Gaudí, així com també el conjunt de gravats "Sèrie Gaudí", que Miró va realitzar l'any 1979 en homenatge a l'arquitecte.

Text de sala COMPRA ENTRADES

Publicacions Relacionades