ART CONTEMPORANI - EXPOSICIONS - Exposicions temporals d'art contemporani

Diversos artistes - LVI Premi Internacional de Dibuix Ynglada-Guillot

Del Dilluns 02 | Juliol al Diumenge 29 | Juliol
Museu Can Framis, Barcelona

La Fundació Ynglada-Guillot instituí el Premi de Dibuix l’any de la seva fundació, el 1959. Des d’aleshores es convoca anualment aquest certamen, que compta amb la col·laboració de la Reial Acadèmia de Belles Arts de Sant Jordi i la Fundació Vila Casas. L’exposició mostra la versatilitat i contundència de la tècnica del dibuix en tots els treballs guanyadors en aquesta 56ena edició.

Guanyador del premi: Ignacio Bosch per l'obra "Sense títol".
Accèssit: Alícia Marsans Navarro per l'obra "Árbol de Camallera n. 1004".

A banda dels guardonats, el jurat ha seleccionat les obres d’Ayuesh Agarwal, Morgan Bancon, Carles Castellví, Adolf Castillano, Juana Céspedes, Gonzalo Elvira, M. Ángeles González, Mireia Mateo, Miranda Pastor, José Luis Paz, Manolo Sierra, Socatoba o Eva Valeria.

El jurat d’aquesta edició ha estat format per Glòria Bosch, Mireia Freixa, Antoni Llena, Guillem Torné i Ricard Planas.

El concurs es va celebrar per primera vegada l’any 1959 i, entre altres, l’han guanyat Alfredo Opisso, Montserrat Gudiol, Emília Xargay, Josep M. Subirachs, Eduard Arranz-Bravo, Armand Cardona, Josep Santilari, Anna Miquel, Lluïsa Granero o Jordi Díaz Alamà. L'objectiu: mostrar la versatilitat i contundència del dibuix. Des d’aleshores es convoca anualment aquest certamen, que compta amb la col·laboració de la Reial Acadèmia de Belles Arts de Sant Jordi i la Fundació Vila Casas.

Cercador

Tipus