ART CONTEMPORANI - EXPOSICIONS - Exposicions temporals d'art contemporani

Localismes Universals, Artistes de l'Empordà (1)

DATES
26/02/2022 - 08/05/2022
LOCALITZACIÓ
Can Mario, Palafrugell

VEURE ENTREVISTA
Veure exposició virtual

La Fundació Vila Casas, ja des dels seus inicis, ara fa més de vint anys, sempre ha tingut un peu i mig a l’Empordà, un territori on, ara com ara, viuen i treballen més de dos-cents artistes plàstics. Molts d’ells ja es troben representats als museus de què disposa la Fundació, tant al mateix Empordà com a Barcelona. Tot i això, amb aquesta exposició ­–la primera d’un projecte que pretén arribar a dues– volem anar més enllà, posant en valor altres veus artístiques no tan escoltades. La nostra intenció és ampliar el radi d’artistes presents, però també aconseguir que tot aquest talent creatiu que ens envolta senti la Fundació Vila Casas com un espai propi on trobar-se i on presentar les seves obres.

Amb aquestes dues exposicions posarem damunt la taula una cinquantena d'artistes, un fet que serà el primer cop que es porta a terme i que ens ha de servir, no per destacar-ne uns per sobre dels altres, sinó per poder parlar a partir d’ara de l’Empordà com a terra trufada d’artistes, un element patrimonial que beu de grans fonts com exemple els Pla, Dalí, Duchamp, Hamilton o Cuixart, i que ens diferencia d’altres contrades.

Partint d’aquestes dues premisses, això és, dels artistes que viuen i treballen de manera permanent a l’Empordà i del desig de teixir una xarxa de complicitats, ens ha semblat el més adient de començar el nostre recorregut amb el grup d’amics/artistes format a través dels trenta anys de feina de l’espai d’art Km 7, els quals han estat capaços de trencar l’atomització actual per aconseguir una primigènia molècula al món de les arts plàstiques, que tot i no ser l’única de la nostra demarcació sí que ha estat la més duradora. Així doncs, ens faria molt feliços contribuir a potenciar aquest nostre patrimoni i, a la vegada, ajudar a vertebrar-lo de manera permanent. Fonamentalment, però, volem apostar per una nova manera de veure i de mirar casa nostra, un tresor que creix dia rere dia.

Artistes participants: Artur Aguilar, Rosa Aguiló, Pilar Aldana-Méndez, Alfonso Alzamora, Ralph Bernabei, Rosa Brugat, Pep Camps, Josep Canals, Alberto de Udaeta, Jordi Galí, Javier Garcés, Guerrero Medina, Hiroshi Kitamura, Xavier Krauel, Luis Krauel, Laurent Martin “Lo”, Assumpció Mateu, Alícia Marsans, Maria Mercader, José Luís Pascual, Víctor Pérez Porro, Enric Pladevall, Carme Sanglas, Regina Saura, Manel Álvarez, Adolfo Estrada, Xavier Medina Campeny i Jordi Sardà.

La inauguració, dissabte 26 de febrer a les 12h, comptarà amb l’acció performàtica Minyona rebel de l’artista Rosa Brugat.

Exposició comissariada per Toni Álvarez de Arana.

COMPRA ENTRADES

Publicacions Relacionades

Localismes universals, Artistes de l'Empordà (1)
Disponible online