ART CONTEMPORANI - EXPOSICIONS - Exposicions temporals d'art contemporani

Joan Claret i Joan Vilacasas. Donació de la Col·lecció Brigitte i Hans Robert Thomas

DATES
07/11/2023 - 14/01/2024
LOCALITZACIÓ
Can Framis, Barcelona

VEURE ENTREVISTA
Veure exposició virtual

A partir de la donació de la Col·lecció Brigitte i Hans Robert Thomas, aquesta exposició planteja un fecund diàleg entre dos dels màxims exponents de l’abstracció catalana de la segona meitat del segle xx, Joan Claret (Barcelona, 1929-2014) i Joan Vilacasas (Sabadell, 1920-2007), membres del grup 0 Figura (1960-1963), que crearen conjuntament amb Tharrats, Hernández Pijuan i el crític Santos Torroella al voltant de la Sala Gaspar. Les activitats d’aquesta agrupació van jugar un paper decisiu en el procés de consolidació dels corrents abstractes a Catalunya i tots dos artistes hi tingueren una aportació destacada. Tot i tenir cadascú una obra molt reconeixedora, es tracta de dues trajectòries que presenten paral·lelismes significatius i que donen peu a un intens diàleg entre les planimetries de Vilacasas i l’art cinètic de Claret. Per tot això van despertar l’interès dels col·leccionistes alemanys Brigitte i Hans Robert Thomas, que van seguir-los durant prop de mig segle i que, al llarg de tot aquest temps, van atresorar més de dues-centes obres que ara han decidit donar a la Fundació Vila Casas.

Exposició comissariada per Àlex Susanna i Bernat Puigdollers.

© Joan Claret. Fotografia: Xavi Padrós.

Text de sala COMPRA ENTRADES

Publicacions Relacionades