ART CONTEMPORANI - EXPOSICIONS - Exposicions temporals d'art contemporani

18/07/2020 - 22/11/2020
LOCALITZACIÓ
Palau Solterra, Torroella de Montgrí

Alejandro Monge (Saragossa, 1988) presenta Good taste is overrated, una petita exposició que reflexiona entorn del significat i el valor dels diners a la nostra societat i que es podrà veure a la Sala Empordà del Museu Palau Solterra de Torroella de Montgrí del 18 de juliol al 22 de novembre de 2020.

Monge utilitza aquest recurs com a fil conductor i argumenta com l'ésser humà, a partir d'aquest material, construeix el seu món, projecta els seus somnis, pateix les seves frustracions i veu la seva vida compromesa per aquest valor fictici, que tothom acceptem com una realitat inqüestionable. Amb aquesta premissa, l’artista configura les seves obres –escultures i instal·lacions– a través d'una tècnica complexa que transforma el seu temps i esforç en una riquesa falsa: pinta a mà cada bitllet amb llapis de colors o pintura acrílica i crea una gran fortuna que posteriorment cremarà. Destrueix per tant el seu propi treball i denuncia que els diners són purament un reflex de la societat en la qual vivim.

Amb una aparença efímera i fràgil aquestes obres enganyen qui les observa convertint una gran quantitat de bitllets d'euros en cendra. L’artista ens planteja, doncs, un joc on la ironia ens fa veure que tot no és el que sembla.