ART CONTEMPORANI - EXPOSICIONS - Exposicions temporals d'art contemporani

Can Framis, Barcelona

VEURE ENTREVISTA
Veure exposició virtual

Ella, una i altra vegada d'Eugènia Balcells és una exposició en què els arquetips femenins –tot incloent-se i excloent-se mútuament– van dibuixant un vocabulari propi des del qual repensar les relacions humanes en què avui ens movem.

L’exposició recull diverses obres de finals de la dècada dels setanta i començaments dels vuitanta –Fin, Re-Prise, Boy Meets Girl, Going Through Languages–, on queda reflectit el seu incisiu qüestionament sobre el paper de la dona en la societat contemporània. Completa el recorregut Àlbum portàtil (1993), on l'artista ret homenatge a totes les dones sense excepció, i Autoretrat (1980-2018), amb el qual parla mitjançant la càmera de vídeo del seu lloc a la ciutat de Nova York on va viure prop de trenta anys. Tanca l’exposició Becoming (2022), una instal·lació nascuda de l’obra Un espai propi, amb què Balcells celebra l’obra i la vida de Virginia Woolf.

Balcells sempre ha mantingut viu l’interès per la presència de les dones en les diferents esferes de la vida pública i la necessària ruptura amb els models de vida prefixats. Interroga la realitat amb l’ull de la càmera i s’interessa especialment pels estereotips humans que el cine ha anat immortalitzant a través de les grans productores de Hollywood.
A mitjans dels anys setanta, inicia la seva trajectòria en el marc de l’art conceptual espanyol, on se situa com una de les artistes pioneres del cinema experimental i l’art audiovisual.

Curadora de l'exposició: Eulàlia Bosch.

Text de sala COMPRA ENTRADES

Publicacions Relacionades