ART CONTEMPORANI - EXPOSICIONS - Exposicions temporals d'art contemporani

18/05/2019 - 15/12/2019
LOCALITZACIÓ
Can Framis, Barcelona

(a)simetrías és una instal·lació fotogràfica concebuda i realitzada pels estudiants del Màster en Fotografia i Disseny d’Elisava, Escola Universitària de Disseny i Enginyeria de Barcelona, en col·laboració amb el Museu Can Framis de la Fundació Vila Casas. L’exposició, que consta de fotografies de gran format emmarcades en les parets de l’edifici, ens convida a reflexionar sobre els rols de gènere i a trencar amb el binarisme.

La proposta expositiva (a)simetrías es presentarà aquest dissabte 18 de maig a les 12.30 h a la plaça del Museu Can Framis i, durant l'acte de presentació, es comptarà amb l'assistència dels onze artistes que parlaran de les seves fotografies. Unes obres que giren entorn dels rols de gènere i el binarisme com a frontera social i que pretenen trencar i alliberar-nos d’aquestes convencions socials i obrir-nos a noves realitats.

Cadascun dels fotògrafs i les fotògrafes aborda aquest repte des d’una perspectiva i temàtica pròpies, prenent com a punt de partida una de les obres de l’exposició permanent del Museu Can Framis. L’arquitectura de l'edifici juga un paper important en l’exposició i dota l’obra de més significat: les fotografies de gran format estan emmarcades en l’arquitectura del propi edifici, com ja és habitual en les darreres edicions d'aquest cicle expositiu.

La mostra, dirigida per Pedro Vicente, director del Màster en Fotografia i Disseny d’Elisava, està formada pels següents artistes: Haidé Costa i Villaró, Dunia Chahine, Menna Diaa Ali, Ernesto Ferraro, Dalia Hussein, Pablo Hernán Muñoz Guzmán, Kamila Ortiz, Gina Príncipe, Gunnlöð Jóna Rúnarsdóttir, Shun Kai Wong i Jiexin Zhao. Paral·lelament, l'exposició compta amb la col·laboració de Sabaté, Cian&Co i FotoK.

Sobre Elisava

Elisava, Escola Universitària de Disseny i Enginyeria de Barcelona, promou l'educació, el coneixement i la recerca en els camps del disseny, l'enginyeria i la comunicació. Amb més de 50 anys d'experiència, ha format més de 17.000 alumnes i s'ha consolidat com una de les escoles de referència del món. L'escola, afiliada a la Universitat Pompeu Fabra, col·labora amb empreses, institucions i ONG de prestigi internacional per oferir una educació universitària que prepara l'alumnat per afrontar els reptes actuals i de futur. Elisava forma professionals experts amb capacitat per dissenyar i crear productes, serveis i entorns que milloren la societat.