whatsapp Facebook Instagram Twitter Youtube Pinterest Vimeo Linkedin Foursquare

02/02/2020 - 28/06/2020
LOCALITZACIÓ
Palau Solterra, Torroella de Montgrí

La nova edició del cicle Diàlegs amb la col·lecció recull un exercici de recerca d’afinitats plàstiques entre l’obra de l’artista Lisette Pons (Barcelona, 1955) i l’obra del fons de la col·lecció Manifestacions de l’1 de febrer de 1976 del fotògraf Manel Armengol (Badalona, 1949).

Mitjançant aquests diàlegs es pretén donar una nova mirada al fons de la col·lecció de la Fundació Vila Casas a partir de l'establiment de nous punts de contacte entre diversos autors i autores, sigui per afinitat o per diferència. En aquesta ocasió, Lisette Pons confronta l’obra Diálogos 101130, primer pla de l’escultura Joves asseguts de Johannes Hansen (1903-1995) ubicada a Copenhaguen, amb la reconeguda fotografia de Manel Armengol, on uns policies carreguen contra un grup de persones, entre elles, l’ancià Ferran Garcia Faria.

Lisette Pons, a través d'aquesta proposta expositiva, posa de manifest la naturalesa cíclica de la civilització, la reincidència en les actuacions i la vergonya que podem sentir com a societat “civilitzada” davant d'uns fets que es repeteixen una vegada i una altra a causa, gairebé sempre, de la manca de “Diàlegs”.

Text de sala

Cercador