ART CONTEMPORANI - EXPOSICIONS - Exposicions temporals d'art contemporani

19/09/2018 - 30/12/2018
LOCALITZACIÓ
Espais Volart, Barcelona

Coincidint amb el vintè aniversari de la mort de l’artista Manuel Duque (Nerva, Huelva, 1919–Sabadell, 1998), la Fundació Vila Casas inaugura l’exposició De la llum al món, comissariada per Imma Prieto, la selecció d’una vuitantena d’obres pictòriques que ressegueixen la trajectòria artística d’un autor que sempre va tenir la certesa d’estar fora de lloc i fora de temps, aliè a moviments i estils.

Dividida en diferents àmbits, la mostra és una aproximació a la cosmogonia de Manuel Duque a través d’una proposta que acosta l’espectador a la idea del traç. Un traç que s’anirà reconeixent a si mateix a partir d’elements que són clau en la pintura de tots els temps: la llum, el color o la natura, una natura entesa no com a paisatge, sinó com a lloc de trobada amb un mateix i amb el món. Segons Duque: “Mai no he volgut significar res, quan he fet una línia. Només buscava que aquesta línia fos viva pel traç. Això és el que m’interessava, un traç que estigués viu i no pas el que expliqués”. Podem observar la vivacitat d’aquest traç en cadascun dels àmbits, on conviuen treballs de diferents èpoques i de diferents categories.

Full de sala

Publicacions Relacionades