ART CONTEMPORANI - EXPOSICIONS - Exposicions temporals d'art contemporani

LOCALITZACIÓ
Can Framis, Barcelona

Veure exposició virtual

L’exposició Càpsules de confinament: art i pandèmia a Catalunya és la conseqüència del projecte virtual Càpsules de confinament que, des de la Fundació Vila Casas, vam impulsar quan va decretar-se l’estat d’alarma i el consegüent confinament sine die.

Davant l’excepcionalitat del que s’estava vivint, aquest projecte col·lectiu va sorgir amb la finalitat de veure com els artistes vivien l’experiència del confinament i com tot plegat afectava els seus processos creatius. La intenció era anar recollint un seguit de testimonis escrits i visuals durant els dies que durés el confinament: un període de durada incerta que va acabar allargant-se dos mesos i mig, però que en el cas de molts museus es va traduir en tres mesos. Això explica el centenar exacte de ‘càpsules’ aplegades en aquesta exposició, així com el seu caràcter transgeneracional, eclèctic i pluridisciplinar.

Un cop reoberts els museus, vam adonar-nos del seu potencial i vam decidir fer-ne una exposició que reunís una obra de cadascun dels 100 artistes participants a la proposta virtual inicial amb l’objectiu que l’exposició reflectís o ‘encapsulés’ l’experiència del confinament des d’una gran multiplicitat de veus, registres i perspectives.

Càpsules de confinament: art i pandèmia a Catalunya és doncs un una radiografia del panorama de l’art que s’està fent al nostre país, però intuïm que l’interès d’aquest projecte transcendeix el merament artístic: quan algú vulgui saber com va impactar en els artistes de Catalunya l’experiència del confinament, haurà de recórrer a aquestes ‘càpsules’ i això és el que ens ha portat a transformar-les en una exposició. Carlos Pazos, Anna Malagrida, Jordi Mitjà, Eulàlia Valldosera, Antoni Llena, Àngels Ribé, Ignasi Aballí, David Bestué, Eugènia Balcells, Mabel Palacín, Serra de Rivera, Jordi Bernadó o Yago Hortal són alguns dels 100 artistes que reuneix aquesta mostra que podreu veure al Museu Can Framis del 5 d’octubre de 2020 al 17 de gener de 2021.

______

Si visites l'exposició Càpsules de confinament: art i pandèmia a Catalunya ho faràs acompanyat de la veu dels seus artistes. Escanejant amb el teu mòbil un codi QR, podràs escoltar com expliquen les obres que van realitzar durant el confinament.

COMPRA ENTRADES

Publicacions Relacionades