Normativa COVID-19
Us donem la benvinguda amb la màxima seguretat i bona acollida, adaptant-nos a la normativa d’aforament i higiene. Per a més informació feu clic aquí
ART CONTEMPORANI - EXPOSICIONS - Exposicions temporals d'art contemporani

Pere Noguera - A tot li cal una paret

DATES
17/09/2020 - 20/12/2020
LOCALITZACIÓ
Espais Volart, Barcelona

A tot li cal una paret és una mostra de Pere Noguera comissariada per Vicenç Altaió que es podrà visitar als Espais Volart del 17 de setembre de 2020 al 20 de desembre de 2020. Nascut el 1941 a la Bisbal d’Empordà (Girona), Noguera va esclatar com a artista en paral·lel a l’època de l’art conceptual i els límits de l’anomenada “mort de l’art”. Destacà ben aviat per les seves recerques radicals al voltant dels processos i les matèries pobres en els espais alternatius dels anys vuitanta i noranta del segle xx (Vinçon, Fundació Joan Miró, Metrònom, etc.) i en espais d’art (Santa Mònica, Fundació Tàpies, etc.) entrat ja el segle actual. Havent exposat al costat d’artistes de renom internacional (Beuys i Merz, Anselmo, Pennone, Zorio de l’arte povera i tants d'altres vinculats a la nova escultura francesa, com ara Vieille, Vilmouth i Leccia), el seu art, d’intervencions efímeres i instal·lacions in situ, el convertí en una referència per a les generacions “deconstructives” i “apropiacionistes”, en plena mutació del món de la cultura cap a la societat del coneixement.

A partir d’objectes que han perdut el seu significat i ús, Noguera construeix, des d’allò que és propi del llenguatge de l’art –la forma, la matèria, la recerca, l’ordre natural, l’atzar i el mètode–, un art de gran rigor i originalitat sobre el res, això és, la cosa i la causa. En una època de grans canvis, l’artista, a la perifèria del vell sistema artístic, proposa una relació inèdita de l’art del res amb les restes d’una societat rural, artesanal, industrial, turística i tecnològica, tot assumint la irreversible acció dinàmica de la natura, el llenguatge i la vida. De fet, més que produir art, Noguera en tant que artista provoca paradoxes, pensament i coneixement.

Full de sala COMPRA ENTRADES

Cercador