ART CONTEMPORANI - EXPOSICIONS - Exposicions temporals d'art contemporani

Can Framis, Barcelona

VEURE ENTREVISTA
Veure exposició virtual

Sophie Köhler (Essen, Alemanya, 1977), guanyadora del Premi de Fotografia 2020 de la Fundació Vila Casas, presenta un projecte fotogràfic i sonor que explora l'impacte que exerceix l'art en persones que hi estan exposades durant vuit hores al dia: el personal de sala dels museus.

El projecte audiovisual ens capbussa a les sales d'alguns dels museus més importants de Barcelona –la Fundació Tàpies, el Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC), la Fundació MAPFRE i el Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA)– buscant una nova perspectiva. Köhler capgira la mirada i dóna veu i posa rostre al personal de sala, un col·lectiu invisible, tot i ser l’única presència que acompanya les obres d’art.

Es calcula que, de mitjana, el temps d’observació d’una obra d’art és de 28,63 segons. Què succeeix si una persona passa fins a vuit hores diàries davant d’obres de Tàpies o Rodin? Quin efecte té en la seva rutina laboral? I en la seva vida personal? Com afronta el silenci i la solitud de la seva feina?

El projecte s’aproxima a cada resposta individual a aquestes preguntes i ens convida a reflexionar sobre l’impacte de l’art en l’experiència quotidiana.
L'exposició es podrà visitar del 14/6 al 25/7 i del 9/9 al 19/9.

COMPRA ENTRADES

Publicacions Relacionades