ART CONTEMPORANI - EXPOSICIONS - Exposicions temporals d'art contemporani

08/09/2021 - 19/09/2021
LOCALITZACIÓ
Can Framis, Barcelona

Com ens va mostrar André Malraux a Le Musée imaginaire, tot col·leccionista fa anar en la seva ment associacions d'obres que resulten desconegudes als ulls dels altres. En la seva intimitat, visualitza les obres que va afegint a la seva col·lecció alhora que les relaciona amb el seu imaginari visual i li serveixen per 'prefigurar' l'esdevenir d'altres obres que adquirirà en un futur.

Col·leccionar és també incorporar a un grup d'obres les vivències que hi ha al darrere. Cada obra porta assimilada una història personal, un flux d'emocions que la fan única i singular entre totes les altres. És també la història del col·leccionista, la que vincula emocionalment un objecte que ha cobejat, cercat i trobat. Una història d'amor vers la creació i de respecte al patrimoni d'una època.

Una col·lecció del present és aquella que té un compromís amb l'art del seu moment. És la representació del zeitgeist, l'esperit del temps, una plasmació artística de l'època que li ha tocat de viure. Podem afirmar que aquest és el cas de la Col·lecció Salvat: el clar reflex de l'art d'una època.

Iniciada el 1994 per l'interès de la família Peris, propietaris dels Laboratoris Salvat, les obres configuren un relat dels darrers temps del segle xx fins avui dia. 25 anys i 25 obres seleccionades sota el prisma de la independència total que se circumscriuen en una època de l'art espanyol que ha estat conformat a partir de les individualitats de cada artista, lluny de la batuta d'uns moviments artístics que marcaven el compàs d'una forma hegemònica de representar l'art del moment.