Francesc Artigau
Barcelona, 1940

Pintor, dibuixant i gravador, emmarcat en les tendències avantguardistes nord-americanes que en els anys seixanta vingueren a substituir la tradicional dependència dels esdeveniments parisencs i europeus. La seva obra inicial recull l’impacte del “Pop” americà adaptant els seus clàssics mites i elements iconogràfics a un llenguatge càustic, de rerefons irònic i burlesc. En els últims anys el seu treball mostra un personal debat entre la intuïció i la raó, l’escepticisme i la passió, la reflexió i la immediatesa, i el rigor lineal i la sensualitat cromàtica. L’any 1965 rebé una menció d’honor en la III Biennal de Saragossa, el premi de l’ajuntament de Terrassa de l’any 1967 i el de la “Ciutat de l’Hospitalet” en l’any 1968.

Mar Arza
Castelló de la Plana, Castelló, 1976

Escultora de paraules, que minuciosament descosides dels seus relats originals embasten nous significats conceptuals, verbals i plàstics; és a través d’aquesta no-escriptura, que reescriu llibres manipulats en recerca d’un lirisme artístic. La trajectòria de Mar Arza comprèn un debat al voltant de les paraules i la seva dimensió sensible i matèrica, tria a l’atzar pàgines de llibres, dissecciona meticulosament textos i frases o emfatitza mots que prenen forma escultòrica.

Enrique Asensi
València, 1950

Oswald Aulestia
Barcelona, 1946

Originals composicions caracteritzades per un ric cromatisme i on la simplicitat formal de figures humanes és objecte d’una irònica reflexió. La seva pintura ha derivat cap al minimalisme i la sintetització del discurs. Poesia del color, dels plans, en què les simples imatges de figures geomètriques són vectors d’un missatge directe i sincer.

Ricard Aymar
Saragossa, 1973

Graduat en l’especialitat d’il·lustració a l’Escola d’Arts Pau Gargallo de Barcelona, va completar la seva formació amb un taller de QUAM, intervencions interactives dirigit per l’artista Alfredo Jaar, i amb tallers d’escultura del ferro, gravat i serigrafia a l’Escola Massana de Barcelona. Després de treballar en diferents tallers com a assistent d’artista, rebre diferents beques i mencions, i realitzar diverses col·laboracions, la seva carrera artística comença a enlairar-se participant en diverses exposicions tant individuals com col·lectives. Treballa l’escultura, el dibuix i la fotografia. Les seves imatges, suggeridores i inquietants, i d’un llenguatge poètic, plasmen un univers on l’artista navega en un món de somnis, descontextualitzant figures i reubicant-les per recrear llocs irreals o no-llocs onírics.

Pilar Aymerich
Barcelona, 1943

Pilar Aymerich es va formar entre Barcelona, Londres i París. Especialitzada en el fotoreportatge i el retrat, Aymerich va començar la carrera en diverses publicacions com Triunfo, Destino, Cambio 16, El País i Fotogramas, entre d’altres, i també va col·laborar en llibres dedicats a dones catalanes com Mercè Rodoreda o Montserrat Roig. Els seus primers treballs van sorgir paral·lelament amb la transició i els esdeveniments que dibuixarien el camí cap a la democràcia, dels quals captà el moment més àlgid. De la mateixa manera, la mirada de Pilar penetra d’una manera natural però rigorosa a l’hora de realitzar retrats, tant a la gent del carrer en una protesta com a aquelles personalitats de la cultura del moment que posen per a ella. El treball de Pilar Aymerich es converteix, tant en l’escena i l’acció d’un moment crític com en la placidesa de l’entorn que emmarca un retrat, en un document d’aquella ciutadania que sortia al carrer reclamant els drets negats durant els 40 anys de franquisme tot fent evident la determinació d’una societat civil per a recuperar la llibertat i avançar a través d’una implicació col·lectiva. Ha ocupat diversos càrrecs al Col·legi de Periodistes i el 2005 va ser reconeguda amb la Creu de Sant Jordi.

Alioune Bâ
Bamako, Mali, 1959

Considerat com el primer fotògraf de Mali, actualment treballa en l’arxiu fotogràfic del Musée National du Mali i alhora realitza expedicions en petits pobles per aplegar documentació sobre els últims vestigis de la tradició local. Les seves imatges infoses d’una tendresa poètica rompen el hieratisme dels retrats d’estudi. Mans i peus són l’essència del seu treball; parts del cos com cartografies, memòries de l’existència de cada ésser humà i que ens atorguen una única i inigualable identitat.

Ballestar
Barcelona, 1929 - Barcelona, 2014

Aquarel·lista i dibuixant que ha treballat amb editorials internacionals com a il·lustrador de novel·les destinades a un públic infantil i juvenil, així com també assíduament amb el Círculo de Lectores i Edhasa Editorial. Com a autor, ha publicat diversos llibres sobre tècnica pictòrica i en l’actualitat és president de l’Agrupació d’Aquarel.listes de Catalunya. La seva llarga trajectòria com a il·lustrador de llibres mostra àmpliament el seu domini de la tècnica i l’art de la il·lustració, que l’any 1998 el feren mereixedor de la Medalla d’Or de l’Agrupació d’Aquarel·listes de Catalunya.

Gaspar Badia
Navàs, Barcelona, 1950

Iniciat en el món de la pintura i captivat per la força expressiva de l’ordre tridimensional, l’any 1975 modula el món de l’escultura. Des d’aleshores investiga dins la disciplina tridimensional generant formes quadrangulars, que conjuga o modifica, i que a mode de trencaclosques distorsiona per a engendrar un nou espai objectual. Els títols de les seves obres, sovint força filosòfics i transcendentals, regulen i apropen l’espectador a l’artista per arribar a la vertadera essència en cadascuna de les seves creacions.