Mabel Palacín
Barcelona, 1965

Dins dels seus projectes no interessa l’inici o el final, sinó l’interval. Un cop analitzada la imatge fixa o en moviment, pretén descobrir-nos cóm construïm les nostres vides en un triangle composat d’allò real, fictici i el criteri o distància, que un cop interpretades dotem de sentit. En la dicotomia realitat-falsetat és on escindeix i congela l’acció en el temps, per així, mitjançant la reiteració, transmutar el seu significat metafòric. Preserva una estètica que custodia la imatge i les formes en delicades relacions entre el fons i la figura, si és necessari, en diferents pantalles de projecció que ens ajuden a veure més enllà d’elles mateixes. La seva obra s’exposa internacionalment en diferents sales d’institucions públiques i privades.

Noemí Palacios
Sabadell, Barcelona, 1982

Noemí Palacios fou una de les finalistes del premi d’escultura de la Fundació Vila Casas. El seu treball es caracteritza per la recerca d’unes formes que s’oculten entre la naturalesa més virginal i pura. Per mitjà d’un estudi meticulós sobre el volum i el bloc petri, ens revela les propietats inherents a la massa, alhora que immortalitza tots aquells sentiments continguts que expressa amb fermesa i força a través de cadascuna de les seves peces. El resultat final és el d’unes construccions lliscants, tènues i sinuoses que mantenen paral•lelismes estètics amb l’escultura de Brancusi, Henry Moore o Mariano Andrés Vilella -mentor de l’artista i amb qui col•labora en l’actualitat.

Joan Pallarès
Barcelona, 1955

Lluny de cenyir-se a la pintura tradicional, l’obra de Joan Pallarès ha evolucionat cap a creacions més complexes i de caire transcendental, a mig camí entre l’assemblatge i la instal•lació, on es mesclen disciplines com la pintura, la fotografia i l’escultura. Tanmateix, mai ha abandonat del tot la disciplina pictòrica com ho reflecteix la seva sèrie de panoràmiques industrials de la ciutat de Barcelona. Instruït a l’escola d’art i disseny EINA, l’any 1990 fundà, juntament amb el pintor Josep Maria Cabané, l’escola de dibuix i pintura Carme 30.

Pallarés
Barcelona, 1962

L’obra del pintor Jordi Pallarès se circumscriu dins l’expressionisme abstracte i simbolista. La realitat no és estàtica, sinó en constant mutació i moviment. Les seves creacions matèriques i enèrgiques són pura cinètica i repten la llei de la gravetat. Abisme entre el Tot i el No-res, absència i presència que ens evoca l’origen primigeni on l’ésser endut i engolit pel buit s’inicia en un camí sense retorn. Línies corbes i eternament entrellaçades, remolins i espirals que ens projecten cap a l’infinit i el misteri de la creació.

Romà Panadès
Barcelona, 1956

Pintor, dibuixant i gravador. La seva obra definida com a viva, autèntica i renovadora es consagra a temes figuratius, així com la tauromàquia adopta un especial protagonisme. El toro i el matador adquireixen tot el valor simbòlic del ritus ancestral d’aquest espectacle, doncs, la figura del torero ferit, la simfonia de colors i la fastuositat de la indumentària són una font inesgotable per a alliberar l’exercici arabesc lineal, la disposició cromàtica i l’estudi del moviment corporal. Tot i que fa ús de la tècnica a l’oli i altres procediments mixtes, també treballa sovint amb l’aquarel•la que utilitza per a la realització d’apunts i estudis de paisatge. També va intervenir com escenògraf teatral, ha realitzat diversos encàrrecs com a il•lustrador i cartellista així com també ha col•laborat en diaris i cobertes de llibres.

Gemma París
Barcelona, 1975

Gemma París treballa la pintura i la fotografia sota l’estètica del pop, molt en sintonia amb les tendències actuals que conjuguen art i disseny. Un dels elements que la caracteritzen és la dilució dels límits entre la pintura i la fotografia per mitjà d’assajos que confonen i emulsionen ambdues disciplines. Les seves representacions destil•len entusiasme i colorisme que, sota una aspecte de lleugeresa, ens indueixen a meditar sobre la percepció del temps i de l’espai. A més a més, sovint experimenta amb la tècnica del dibuix i realitza versatilitat d’instal•lacions.

José Luis Pascual
Barcelona, 1947

L’obra de José Luis Pascual es troba immersa en un món molt particular ja que, tot i tractar-se d’un artista autodidacte podem inserir-la dins les estètiques contemporànies: el dadaisme, amb el seu tarannà burlesc; el cubisme, en la composició plàstica; el conceptual, que accepta tots els materials per tal d’arribar a la idea; l’art sociològic, i, finalment, l’art interdisciplinari Art & Language, aquell que connectant camps de coneixement diversos pren el llenguatge com a punt de partença.

Iu Pascual
Vilanova i la Geltrú, 1883 - Riudarenes, 1949

Pintor paisatgista que l’any 1914 substitueix el director Josep Berga i Boix de l’Escola de Belles Arts d’Olot. Instruït a l’acadèmia de Joan Llimona, ben prompte és seduït per la brisa càlida i renovadora de l’escola francesa de Barbizon i de l’artista Corot. Dins d’una producció copiosa predominen els paisatges bucòlics i pintorescs que evoquen l’espectador a una vida rural positivada en terres catalanes. Sota una concepció natural i objectiva, una tècnica precisa de rics cromatismes i alguns trets avantguardistes provinents del puntillisme neoimpressionista, representa de forma exquisida un seguit de costums i successos anecdòtics de la cultura del país.

Lucrecia Pascual
Barcelona, 1950

Dins del corrent avantguardista, la seva obra se situa entre la pintura matèrica d’Antoni Tàpies, les formes geomètriques de Sean Scully, o les seriacions d’Hernández Pijoan. Pintora, gravadora i escultora que fa ús d’acrílics, sorra, pols de marbre o granit, llapis..., i on predomina un món subtil i plomís. Experimenta amb quadres i cubs, collages frottages i sinteritzacions que ennobleixen formes no figuratives, de sobrietat contrastada, mesura, serenor i d‘originalitat personal.