Josep Canals
Sant Cugat del Vallés, Barcelona, 1947

Josep Canals Gual és un artista emmarcat dins l’estil abstracte. Pintures que es componen de múltiples, breus i dinàmiques pinzellades en què hi ha una constant recerca del color i del moviment. Des de la dècada dels 80 es centrà en la labor de galerista, així com en la promoció i dinamització de l’art amb la creació l’any 1977 de la Biennal d’Art Contemporani Català.

Jordi Canudas
Vic, Barcelona, 1963

Escultor i fotògraf que sota un procés de desmaterialització accentua l’essència dels objectes més enllà de la simple representació. Despulla el món real per tal d’endinsar-nos en els seus components més transcendentals: el buit, la foscor, el silenci... com a expressió del gest artístic i l’espai que convida a la introspecció i l’alliberament de la mirada. Amb la seva obra decideix situar l’art en una zona neutra davant l’hiperexpressiu món que ens envolta.

Maite Caramés
Barcelona, 1972

La seva fotografia parteix de la tradició narrativa de Duane Michals i d’altres, així com d’una gran varietat de corrents pictòrics, com per exemple el tenebrisme de Caravaggio, el surrealisme de Magritte o l’escola holandesa de pintura, per a citar-ne només alguns. És una fotògrafa versàtil a qui l’atrauen molts gèneres i formats: des de naturaleses mortes fins a retrats, passant per faules amb animals, fotografia documental o fotografia d’arquitectura i interiors. Malgrat aquesta diversitat, el seu estil és reconeixible i es caracteritza per la voluntat d’explicar històries que, sovint, transiten en la línia fina que separa la realitat de la ficció.

Xavier Carbonell
Olot, Girona, 1942 - Olot, Girona, 2015

Pintor i dibuixant, fill de l’escultor Lluís Carbonell. Les seves primeres incursions pictòriques es focalitzen en els paisatges, les figures femenines i les composicions d’interiors d’influència constructivista que deriven a ambients de crescendo decorativisme, composicions simfòniques que prenen com a referent l’artista Gustav Klimt. La seva obra ens trasllada a un univers de color, d’il·luminació diàfana, que irradia serenor, claror i lirisme.

Carles Cardellà
Barcelona, 1940

Pintor i dibuixant, la seva obra evoluciona des del llenguatge figuratiu, sincer i expressiu que seduí a crítics barcelonins com Santos Torroella, Joan Gich i Sebastià Gasch. Ens introdueix en un lèxic de grafismes, de formes abstractes i de delicades combinacions cromàtiques. En conjunt, la seva pintura desplega elegància i subtilesa com a resultat de matisos i veladures combinant diverses tècniques (olis, pastels, tinta, guaix) de refinada bohèmia decadent, característica dels pintors de l’ Escola de París.

Marcos Cárdenas
Barcelona, 1973

Pintor d’obres de temàtica figurativa protagonitzades per uns subjectes, unes arquitectures o fragments de la natura que ens resulten familiars. En definitiva, situacions i actituds quotidianes, embolcallades d’una certa atmosfera de contemplació serena i silenci. La llum intensa i un traç imperceptible compost per una densa capa matèrica que no deixa empremta són els trets ineludibles del seu treball. Ha esta guardonat amb diversos premis i forma part de destacades col•leccions privades.

Cardona Torrandell
Barcelona, 1928 - Sant Pere de Ribes, 1995

Rostres humans, mans crispades, inscripcions i cal•ligrafies s’unifiquen de manera aparentment caòtica a l’obra d’Armand Cardona, pintor i dibuixant de formació autodidacta. Les seves peces, figuratives i sovint treballades a partir d’una mateixa temàtica, es converteixen en una crònica del nostre temps gràcies a la seva visió àcida i crítica de la societat. Els seus traços, negres i sinuosos, subratllen la seva particular iconografia, que beu d’influències tan diverses com ara la pintura dels retaules romànics o els mass media... Armand Cardona va exposar a diversos països com Itàlia, Alemanya, França i els Estats Units i va ser guardonat amb el premi Ynglada-Guillot l’any 1971.

Elisa Caro
Barcelona, 1970

Figures voluptuoses i gràcils que clamen audiència, colors enèrgics que atorguen vida a sentiments soterrats i que senten la necessitat de brotar de l’anonimat. La seva pintura és un instrument que advoca per un canvi immediat i ens obre els ulls dins d’una societat encegada per l’absurditat. Representacions que atorguen a l’espectador una consciència existencial enterbolida per la insatisfacció, la inseguretat i les misèries humanes.

Tom Carr
Tarragona, 1956

Escultor i pintor, considerat un dels artistes més actius quant al desenvolupament d’instal·lacions i muntatges arquitectònics dins la dècada dels vuitanta. Interessat pels conceptes de temps-espai, moviment i les qualitats tridimensionals, que giren entorn al precepte minimalista de l’expressió on s’hi evidencia la influencia de l’escola constructivista russa. Fragments torçats d’una realitat circular que ens evoquen a un infinit lirisme; imponents formes simples i simbòliques segmentades i allargassades, volums en espiral...deformen la massa corpòria en curvatures inversemblants fins a experimentar la inflexió del diàleg més intern. Intent de l’equilibri entre el concepte i la forma.