ART CONTEMPORANI - ACTIVITATS

"Visites inesperades"

Dilluns 27, Novembre, 2023 - Diumenge 31, Desembre, 2023
Can Framis, Barcelona

Diàlegs entre obres de les Galeries d’Art de Catalunya i la col·lecció permanent de Can Framis de la Fundació Vila Casas

Sis obres d’art s’han infiltrat durant unes setmanes en el recorregut de la col·lecció permanent de Can Framis. Us convidem a trobar-les, gaudir-les i a descobrir el diàleg que s’estableix entre les obres visitants i les amfitriones.

Visites inesperades és un projecte de les Galeries d’Art de Catalunya (GAC), en el marc de la Setmana de l’Art, un esdeveniment organitzat per aquesta associació que té lloc simultàniament al Museu Can Framis de la Fundació Vila Casas a Barcelona, al Museu de Maricel de Sitges, al Museu de Lleida i al Museu d’Art Modern de Tarragona. Les 22 obres seleccionades en tot el projecte provenen de les rebotigues i magatzems de galeries i moltes són molt desconegudes per al públic. Són el testimoni de la diversitat d’estils de la quarantena de galeries associades. L’itinerari de les quatre exposicions inclou obres que van des de finals del segle XIX fins a l’actualitat i suposa una trobada entre artistes de generacions diverses però des d’una mirada contemporània

En el recorregut de Visites inesperades a Can Framis, els diàlegs són bàsicament de tipus formal i estètic, com en el cas del díptic d’Anna Comellas (Galeria espaiGd’art), agermanat amb Antoni Clavé; de la pintura de Lluís Graner (Galeria Gothsland), que es relaciona amb Ràfols Casamada; i de l’escultura de José Carlos Balanza (Canals Galeria d’Art), que connecta amb una gran pintura de Jordi Fulla. Una cabra solitària construïda per Miquel Aparici (Villa del Arte Galleries) sembla que s’hagi escapat del quadre de Robert Llimós. La fotografia de Jordi Baron  (Artur Ramon Art), malgrat provenir d’un procés totalment diferent, es confronta a la pintura de Julio Vaquero. I finalment un nu masculí, pintat per Fabián Cháirez (Imaginart Gallery), presideix la sala dedicada al nu femení.

Des d’aquí us convidem també a que seguiu la visita a l’exposició a la resta de museus participants i, per descomptat, a que descobriu l’art que us ofereixen les galeries d’art.

Exposició comissariada per Montse Frisach.

Inauguració: Dilluns 27 de novembre, 18.30 h.

No cal inscripció prèvia.