ART CONTEMPORANI - ACTIVITATS

Projecció del curtmetratge La Vetlla de Jordi Lara

Dijous 20, Abril, 2023 18.30 h. - Dijous 20, Abril, 2023
Espais Volart, Barcelona

El 29 de setembre de 2016 l’escultura Socle des formes de Salvador Juanpere reposa finalment a la plaça Augusta de Sant Cugat del Vallès, després que la Fundació Vila Casas l’hagi donada a la ciutat. És la fi d’un itinerari que començà molt abans amb la concepció de la idea; però és també l’inici d’una nova singladura per a l’escultura, ja lliurada al món, assentada a terra, clamant el seu missatge.

I ve la nit: el trànsit d’una realitat a una altra, la pàgina que gira. Per això l’escultor vetllarà l’escultura aquella primera nit. Com diu Juanpere, “l’obra deixa definitivament de ser teva, quan saps que viurà en un altre lloc, amb una altra gent. És com tenir un fill: és el teu fill, però vols que tingui la seva vida”.

Jordi Lara, en el marc de la seva investigació sobre literatura i imatge, li proposà a Juanpere de vetllar la seva obra durant aquella primera nit. “Un lloc no és teu del tot fins que no hi has dormit”, li va dir. Aquest n’és el resultat.

La projecció del curtmetratge anirà acompanyada d’una conversa entre Jordi Lara i Salvador Juanpere, moderada per Àlex Susanna.

Data: dijous 20 d’abril a les 18:30 h.