ART CONTEMPORANI - ACTIVITATS

Presentació del llibre "Records d’un ceramista. Josep Llorens Artigas"

Dimarts 13, Juny, 2023 18.30 h. - Dimarts 13, Juny, 2023
Espais Volart, Barcelona

Durant els últims anys de la seva vida, Josep Llorens Artigas (1892-1980), el gran ceramista del segle xx, va abandonar la feina al capdavant dels forns de ceràmica per agafar la ploma o, més ben dit, la màquina d’escriure, amb la voluntat de reunir els records i les vivències d’una vida única que, a poc a poc, es començava a esvair. Així, a partir de finals de la dècada de 1960, l’artista va començar a redactar unes memòries amb la il·lusió de deixar-hi constància d’una vida viscuda amb intensitat, a cavall entre Barcelona, París i Gallifa, i envoltat de bons amics i grans artistes, com ara Dufy, Gargallo, Miró i molts més. Llorens Artigas va morir sense veure enllestida la seva tasca i els seus textos, per tant, van restar inèdits. No ha estat fins mig segle més tard que, finalment, s’han pogut recuperar les extenses notes que va escriure, per donar-hi la forma actual de llibre de memòries que sintetitzen una vida dedicada a l’art.

Hi participen:

Pepe Serra, director del Museu Nacional d’Art de Catalunya

Ricard Bru, historiador de l’art

Joan Gardy Artigas, artista

Bernat Puigdollers, director d’Art de la Fundació Vila Casas

Data: Dimarts 13 de juny a les 18.30 h.