ART CONTEMPORANI - ACTIVITATS

Divendres 08, Maig, 2020 19.30h - Divendres 08, Maig, 2020
Museu Palau Solterra, Torroella de Montgrí

Suspesa temporalment

En el pas dels segles vii al vi aC els habitants grecs de la Lídia van entendre la gran utilitat de fer pagaments mitjançat peces de metall amb pes, aliatge i valor fixos. Van fabricar i estampar-hi imatges com a marques de garantia. Havia nascut la moneda, amb l'autoritat de la garantia d'un valor fix. Així, la dracma de plata dona pas a la tetradracma, la decadracma i els divisors, entre els quals el més conegut va ser l’òbol, equivalent a la sisena part de la dracma. Progressivament, altres ciutats adopten el sistema: Egina, Corint i Atenes, i ja després ho fan la Magna Grècia, Sicília, Massàlia i Empúries.

Sra. Marta Campo. Doctora en Història Antiga per la Universitat de Barcelona i presidenta de la Sociedad Iberoamericana de Estudios Numismáticos.

Cercador

Tipus