ART CONTEMPORANI - ACTIVITATS

Diàleg per a descobrir l’obra de Jordi Fulla

Dijous 11, Abril, 2019 19:00h - Dijous 11, Abril, 2019
Can Framis, Barcelona

En el context de la mostra “Llindar i celístia” que es va inaugurar al Museu Can Framis el passat 11 de febrer, se celebra una taula rodona entorn de l’exposició amb l’objectiu de donar veu a diverses personalitats del món de la cultura que poden analitzar l’obra de Jordi Fulla des d’òptiques ben diferents.

Jordi Fulla, autor de la mostra, dialogarà amb l’escriptor i periodista Pere Antoni Pons i amb l’artista Isidre Manils. El debat estarà moderat per Natàlia Chocarro, adjunta de direcció d’art de la Fundació Vila Casas i comissària de l'exposició.

Imprescindible reserva prèvia trucant al 933 208 736 o enviant un correu electrònic a canframis@fundaciovilacasas.com.

. . .

Pere Antoni Pons (Campanet, Mallorca, 1980). Llicenciat en Filologia Anglesa per la UB. Ha publicat llibres en tota mena de gèneres i registres: poesia, novel·la, assaig i periodisme. El 2010 va aparèixer la seva primera novel·la, La felicitat dels dies tristos. L'any següent va publicar-ne la segona, Tots els dimonis són aquí, i el 2014, Si t'hi atreveixes. Com a poeta, és autor d'El fibló i la festa (2003), Fervor tan fosc (2007) i Aquí, on passa tot (2017), entre d'altres. També és autor de diversos llibres-entrevista. Hi destaquen La vida, el temps, el món: sis dies de conversa amb Joan Francesc Mira (2009), Guillem Frontera. Paisatge canviant amb figura inquieta (2017) i Conversaciones con Jean Marie del Moral (2018). Com a periodista, col·labora en diversos diaris i revistes escrivint crítica de llibres i d'art, fent entrevistes, articles d'opinió i cròniques i reportatges de temes sociopolítics i culturals.

Isidre Manils, inesgotable font de recursos estilístics propis, manipula la realitat a través de veladures i transparències: pinzellades a mode de capes de llum difuminades que n’encenen la significació. La recerca de “la mirada cinematogràfica de la pintura” és una de les constants en la seva llarga trajectòria i aquests vincles amb el setè art, doncs, tan presents en la seva producció, fan que les seves obres s’obrin a aquest llenguatge dibuixant un nou i original horitzó creatiu.