ART CONTEMPORANI - DIRECTORI D'ARTISTES

Joan Vilacasas

Sabadell, Barcelona, 1920 - Barcelona, 2007

Artista prolífic considerat un dels pintors catalans més destacats de l’abstracció dels anys cinquanta. Des d’uns principis postimpressionistes impregnats d’un cert fauvisme, evoluciona cap a una abstracció geomètrica d’influència Légeriana. Tamisat pel tachisme, des de l’any 1957, se centra en les “planimetries”, imatges compostes de línies i configuracions espacials que fan del gest matèric i disgregat el seu tret més denotatiu. Les seves obres formen part de col•leccions d’institucions com el MACBA, la Tate Gallery i la Fundació Joan March.

Exposicions de l'artista

Publicacions de l'artista

2023

Joan Claret i Joan Vilacasas. Donació de la Col·lecció Brigitte i Hans Robert Thomas