Antoni Vila Casas

“Tradició, cultura i llengua són els eixos o senyals d’identitat del nostre país”, Antoni Vila Casas.

Antoni Vila Casas neix a Barcelona el 27 de novembre del 1930 en una família de la burgesia catalana dedicada a la indústria tèxtil. Tot i així, estudià la carrera de farmàcia i es dedicà a la indústria farmacèutica, àmbit que a l’Espanya dels anys 60 encara tenia poca presència. Aquest entorn va ser favorable perquè s’involucrés en el projecte de la creació d’un laboratori farmacèutic, Prodesfarma, que més tard, l’any 1997, es va fusionar amb els laboratoris Almirall. Des d’aleshores es dedica plenament a la seva fundació fent convergir així dos àmbits representatius de la seva persona: art i salut.

Antoni Vila Casas és membre de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi, de la Reial Acadèmia de Farmàcia de Catalunya i ex-membre del Consell Social de la Universitat de Barcelona. El 1996 va rebre la Gran Creu de l’ordre del Mèrit Civil, el 1999 la Creu de Sant Jordi, el 2004 el Premi Montblanc al mecenatge i el 2009 el Premi Consell Nacional de la Cultura i les Arts (CONCA) al patrimoni cultural.

Pel col·leccionista, una forma apassionant de fer país és la rehabilitació del patrimoni arquitectònic emblemàtic del nostre país i de la nostra tradició, convertint edificis representatius en museus d’art contemporani. A través de la fundació, obre les portes de la seva col·lecció privada, per a compartir-la amb la societat civil i per al desenvolupament de les arts i la cultura a Catalunya. Col·leccionista fidel a la seva passió, ha arribat a disposar d’una col·lecció viva i dinàmica, actualment constituïda per més de 2.000 obres d’art que daten des de la dècada dels 60 fins a l’actualitat, formada per pintures (a Can Framis), escultures (a Can Mario) i fotografies (al Palau Solterra).

A la col·lecció conviuen artistes reconeguts internacionalment amb d’altres de trajectòria nacional o amb joves emergents, centrant-se principalment en els artistes que viuen a Catalunya, sobretot en el cas de la pintura i l’escultura, i també en artistes d’arreu del món, en el cas de la fotografia.

Més informació de la col·lecció