Facebook Twitter Youtube Pinterest Vimeo Linkedin Foursquare Instagram Google+

ITINERàNCIES:

Antoni Bernad - Catalans. Retrats

Divendres 13 | Juliol - Dissabte 18 | Agost

Antoni Bernad (Barcelona, 1944) és un fotògraf barceloní format en belles arts que centra l’origen de la seva carrera professional en el dibuix i la col·laboració amb publicacions dedicades a l’estil i la moda.

A mitjan dels anys seixanta comença a dedicar-se plenament a la fotografia i s’instal·la a París. Els seus treballs es publiquen en revistes tan prestigioses com Vogue, Elle, Vanity Fair i Marie Claire. Tot i que va iniciar la seva trajectòria en el món de la publicitat, la moda i el disseny, Bernad ha demostrat posseir una mirada artística, expressiva i estèticament personal, que l’ha dut a exposar la seva obra al Museu Nacional d’Art de Catalunya, el Reina Sofía de Madrid i, més recentment, al Museu Palau Solterra de la Fundació Vila Casas.

La seva empremta personal es caracteritza per un diàleg constant entre la llum i les ombres que, mitjançant un exercici de desocultació, permet descobrir l’ànima dels protagonistes de les seves obres, un procés tenyit d’atemporalitat que celebra la seva essencialitat creativa.

Aquest exposició aplega fotografies que formen part de la sèrie Catalans. Retrats —un conjunt de 200 obres fetes entre els anys setanta i vuitanta del segle passat— i s’inscriu en el programa Itiner’Art de la Fundació Vila Casas. La iniciativa neix amb la voluntat de donar una major visibilitat als autors, també protagonistes de la narració de la història recent de l’art català.

DestíSala Portal del Pardo