Facebook Twitter Youtube Pinterest Vimeo Linkedin Foursquare Instagram Google+

ITINERàNCIES:

Agustí Centelles - Agustí Centelles. Una crònica fotogràfica. Anys 30

Dimarts 01 | Març - Dimecres 18 | Maig

L’exposició “Agustí Centelles. Una crònica fotogràfica. Anys 30”, a cura del crític i historiador de l’art Daniel Giralt-Miracle, recull 110 fotografies de la col·lecció de còpies d’autor que la Fundació Vila Casas va adquirir l’any 2010 als hereus del qui és considerat el primer fotoperiodista català, que són custodiades per l’Arxiu Fotogràfic de Barcelona.

El conjunt recupera, en sis àmbits expositius —“República, 1931-1936”; “19 de juliol i l’inici de la Guerra Civil”; “El front”, “Retrats del front”; “Rereguarda” i “El camp de concentració de Bram”—, una memòria visual completa del que van ser els anys 30 al nostre país. Des de l’adveniment de la Segona República fins a l’esclat de la Guerra Civil i la vida dels refugiats als camps de concentració francesos, l’exposició exhibeix instantànies intuïtives i agosarades, amb compromís estètic, dels rostres de milicians, ciutadans anònims i figures clau com Manuel Azaña, Francesc Macià, Lluís Companys, Buenaventura Durruti i La Pasionaria, entre d’altres.

Les fotografies d’“Agustí Centelles. Una crònica fotogràfica. Anys 30” constitueixen, a més, una selecció realitzada pel mateix Agustí Centelles entre els negatius que va recobrar acabada la guerra i que havien restat fins aleshores amagats a França.

Museu de Valls
Pg. dels Caputxins,18