Eudald Serra
Barcelona, 1911 - 2002

Escultor vinculat des dels seus inicis a l’avantguarda espanyola de principis de segle i membre fundador del grup ADLAN (Amics de l’Art Nou). Pioner del surrealisme, amic de Miró i deixeble d’Àngel Ferrant realitza la seva primera exposició individual l’any 1934 amb obres abstractes d’elements figuratius. Després d’una llarga estança al Japó i ja instal•lat l’any 1948 a Barcelona, les formes orgàniques trasllueixen un evident interès per la geometria, l’experimentació matèrica i una concepció sintètica de l’art. Gran viatger, Serra s’interessa per l’antropologia i l’etnologia i aconsegueix recopilar una de les millors col•leccions d’art primitiu en la Fundació Folch de Barcelona. Fou guardonat l’any 1951 amb el Premi d’escultura de la I Biennal Hispanoamericana de Madrid i sis anys més tard amb el Gran Premi de la Biennal d’Alexandria.

Manuel Serra
Barcelona, 1949

La seva relació amb l’entorn social i natural el porten a experimentar amb la sensació de totalitat. La seva tècnica se centra en dues vessants: per una banda, la dimensió captada mitjançant la fragmentació de l’espai en 360º que difumina l’atenció en un punt focal i, per una altra, les connotacions extretes de l’ús del negatiu com a resultat final en l’obra. La conjuminació d’ambdues permet a l’espectador multiplicitat de lectures en el temps i l’espai, donant opció a la imaginació sobre una realitat ja viscuda que en aparença no ens deixa passar dels paràmetres establerts.

Rosa Serra
Vic, Barcelona, 1944

L’any 1985 treballa en la "Suite Olympique", col·lecció d’un total de 38 escultures en bronze que representen els esports olímpics i que s’incorporen a la seu del Comitè Olímpic Internacional de Lausana, a Suïssa. Rosa Serra pertany a la generació que va implantar una ruptura en l’escultura olotina per mitjà de la tridimensionalitat descoberta sota el gran mestre escultòric Lluís Curós. Sense perdre mai la seva personalitat i estil, Rosa Serra fou seduïda per artistes com Clarà, Maillol, i Miquel Àngel. La seva obra, influïda per Henry Moore, domina l’arriscadíssima línia de corbes rubicundes en figures nues, d’un arrodoniment contundent i harmònic que acaba per rubricar la identitat de la majoria de la seva producció, tan pública com privada.

Serra de Rivera
Sant Joan Despí, Barcelona, 1946

Juntament amb artistes com Francesc Artigau, Robert Llimós, Joan Mora i altres, forma part del nucli d’artistes de l’anomenada “Generació dels 60”. Ell treballà la tècnica del gravat i amb posterioritat cultivà la pintura i el dibuix. El seu realisme plàstic entronca amb la tradició de l’humanisme occidental impregnada de modernitat, on la subjectivitat de l’artista va mes enllà de la pròpia obra. Les seves pintures figuratives cacen les postures de la model, temàtica infravalorada per la publicitat subliminal, la moda i els avenços tecnològics.

Youssouf Sogodogo
Sikasso, Malí, 1955

Autodidacte en el camp de la fotografia és actualment conservador i restaurador del Musée National du Mali. Pintor de cartells publicitaris, que fascinat per la bellesa de les dones songhai debuta, els anys vuitanta, dins del camp de la fotografia. Va retratar gent del seu entorn, així com les dones d’arreu del país amb els seus cap trenats i accessoris per tal de delectar-nos i ennoblir uns rostres que transmeten sensualitat i feminitat. El seu treball ha estat exhibit en nombroses mostres d’Àfrica, Europa i Àsia.

Manuel Solà
Barcelona, 1950

El seu univers creatiu es troba habitat per objectes en desús com ara fustes velles, ferros oxidats i multitud de còdols amb els quals construeix curiosos artífexs dotats d’una gran simbologia. Si bé els seus inicis artístics el situen dins la disciplina pictòrica, ben aviat, fruit d’una crisi existencial, l’abandona per introduir-se de ple en l’escultura. L’evocació constant a l’art primigeni i l’inherent magisme que se’n desprèn ens remeten a un món arcaic i poètic.

Susana Solano
Barcelona, 1946

Els inicis escultòrics de Susana Solano se situen en l’escultura minimalista, tot i que l’artista s’allunya de l’autoreferencialitat pròpia d’aquest moviment per remetre’s a un món més poètic i personal. Rep el Premio Nacional de Artes Plásticas l’any 1988 i, durant la dècada dels anys noranta, s’aprecia un canvi substancial en el seu treball, que sota una aparença hermètica evoluciona cap a formes orgàniques sensuals i introdueix noves disciplines artístiques com ara la fotografia, el vídeo o la instal·lació. A més, la seva visibilitat internacional es consolida amb grans mostres en museus com la Whitechapel Art Gallery (Londres) i el San Francisco Museum of Modern Art (CA, Estats Units), entre altres.

Artista multidisciplinari que professionalment es dedica a fer dibuixos per a la publicitat i el cinema. Dóna ales a la seva imaginació artística per a generar un seguit d’objectes tridimensionals com són tot un seguit de cranis que han derivat de forma natural en una sèrie de cascs de motorista manipulats i als quals atorga múltiples significats. Amb aquests Cranis escultòrics treballats amb versatilitat de tècniques, ret homenatge al món del toro com a animal emblemàtic de la cultura mediterrània.