Gabriel
Badalona, Barcelona, 1954

Escultor d‘innominables formes sensibles que s’allunyen de qualsevol convenció. Obres nodrides per la recerca d’una identitat personal, misticisme, simbolisme, consciència de la incertesa del destí, angoixa existencial i anhel metafísic, on matèria i forma dilaten els seus llindars. L’artista manipula materials tan heterogenis com són el vidre, l’aigua, el neó, la pell de serp, el plom... en un afany provocador d’experimentar amb l’ ús d’innovadors i originals elements que gesten formes sense precedents.

Tura Sanglas
Ordis, 1992

S’ha format en el camp artístic a l’Institut Alexandre Deulofeu de Figueres i a la facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona, on estudià el màster en Producció i Recerca Artística. El seu art s’inspira directament en la natura, el propi cos i les vivències personals. L'element orgànic hi té una presència fonamental a través de les textures, les formes i els colors. Treballa amb tècniques i objectes diferents, i desenvolupa una gran diversitat d’estils i disciplines, entre les quals hi ha el dibuix, la pintura, l’escultura i la instal·lació.

Fotografia: Maria Alzamora.

Tatiana Sarasa
Barcelona, 1966

Artista multidisciplinària a mig camí entre l’art i el disseny. Les seves composicions -pintures, instal•lacions, brodats o sutures d’una exquisidesa excepcional- ens evoquen una bellesa subtil i delicada, engalonada d’una simfonia de negres, blancs i roses. Llicenciada en Belles Arts per la Universitat de Barcelona, complementà la seva formació en els tallers de l’Escola de Disseny i Art amb Antoni Llena i Joan Hernàndez-Pijuan. Des de l’any 1992, viu i treballa a Palma de Mallorca.

Sardà
Barcelona, 1953

Gran admirador dels mestres naturalistes dels segles XIX i XX, copsa les terres empordaneses en la seva vertadera essència. Uns paisatges bells i romàntics que, malgrat la seva solitud inherent, desprenen infinitud d’emocions que es filtren a través de la llum. L’any 1980 fou guardonat amb el Premi a la Pintura Jove de la Sala Parés. Dins del territori nacional i internacional ha dut a terme moltes mostres.

Regina Saura
Barcelona, 1955

Dins el seu treball condensa un univers de formes senzilles i espontànies, colors agosarats i lluminositat, herència de l’art pop. Mobiliari, arquitectures, arbres, fruites…, que emergeixen per sobre de la penombra amb una pinzellada de fantasia i optimisme, i que tot i ser el reflex d’una llibertat expressiva sota un traç nítid i enèrgic, atorguen un nimbe d’harmonia i sensualitat melòdiques. L’obra de Regina Saura desvetlla emocions intrínseques i polièdriques, com un mirall de subjectivitats infinites.

Alberto Schommer
Vitòria-Gasteiz, Álaba, 1928 - Sant Sebastià, Guipúscoa, 2015

Albert Schommer és un dels grans mestres de la fotografia nacional. S’inicià en el univers pictòric però aviat s’aixopluga en la disciplina fotogràfica i experimenta amb diverses tècniques com el fotomuntatge d’elaboració. Va guanyar-se la seva ben merescuda fama retratant psicologies i personalitats de la vida contemporània del país, així com amb els seus reportatges foto periodístics. Ha estat guardonat amb la medalla d’Or al Mèrit a les Belles Arts 2008.

Josep Segú
Salomó, Tarragona, 1958

Pintor i crític d’art que s’emmarca dins del moviment del nou realisme. Com a crític d’art ha publicat treballs a la Revista de Catalunya i és col•laborador habitual del suplement “Culturas” de La Vanguardia de Barcelona, on defensa la pluralitat de l’art contemporani difonent i promulgant l’opinió que la pintura realista no ha deixat de ser un llenguatge artístic plenament vigent i actual. Les seves obres reflecteixen la realitat urbana i uns interiors cromats de l’estètica del còmic, tot destacant la proliferació d’objectes com una de les manifestacions més representatives de la nostra societat consumista.

Marta Sentís
Barcelona, 1949

Va passar la infantesa entre París, Barcelona, Oxford i Florència, i després va marxar a treballar uns anys a Nova York, on va entrar en contacte amb el món artístic del SoHo, el barri on vivia, i on va col·laborar amb l’OMS. Quan retornà a Barcelona, es va sumar a qui, com ella, es rebel·laren contra la domesticació i protagonitzaren el moviment underground, àcrata i contracultural de finals dels anys setanta. La seva obra s’ha exposat en importants centres artístics d’Europa i els Estats Units.

Serinyà
Barcelona, 1944

Les sensacions, les impressions i les atmosferes ambigües són reflex d’una treballada imaginació i d’una sensibilitat meditada al llarg dels anys. La seva obra no representa el món exterior sinó que és resultat d’un procés místic d’introspecció. La seva estada al Japó impregna la seva obra pictòrica de poesia i pensament zen, d’una fascinació pels detalls i l’efímer. Captiva la mirada i l’arrossega cap a la infinitud, on es dilueixen les nocions d’espai i de temps.