Joan Riba
Girona, 1984

D’ençà de la seva primera exposició a l’any 2002, treballa com a dissenyador multimèdia i creatiu audiovisual. Actualment prepara el seu primer llargmetratge. Per mitjà de les seves fotografies transmet a l’espectador un clar i nítid missatge que ens du a reflexionar sobre la pròpia existència humana.

Mercè Riba
Barcelona, 1952

Es llicencià en pintura i escultura a la Facultat de Belles Arts de Sant Jordi. L’any 1979, juntament amb Àngel Camino i Carles Mauricio, funda el col•lectiu d’artistes Taller Nou que té com a raó l’obra gràfica. Des d’aquell any viu a Llampaies, un petit poble empordanès (Girona), on té el seu taller i du a terme gravats calcogràfics i escultures dins d’una tradició expressionista. Les seves mans deformen la figura de l’home, alhora que hi incorpora elements com les cordes per tal que les seves creacions siguin com un espill que reflecteix la consciència social i tots aquells sentiments més profunds de la nostra individualitat existencial.

Teresa Riba
Igualada, Barcelona, 1962

El bronze i la terracota juntament amb la temàtica infantil i adolescent configuren l’aspecte de la seva obra més recent. Se’n nodreix per a comunicar les àrdues emocions humanes de la societat contemporània. A través dels nens canalitza els sentiments més purs que alhora capbussen l’espectador en una profunda reflexió existencial. Des de la dècada dels 80 les seves obres s’han exposat en galeries tant nacionals com internacionals.

Jorge Ribalta
Barcelona, 1963

Fotògraf, crític d’art, autor de nombrosos articles i comissari independent d’exposicions. Des de les imatges subtils en blanc i negre emulsionades sobre suport de cotó, els anys noranta l’artista ja expressa la seva preocupació per la relació existent entre el sensible i l’intangible: impressions que remeten a la memòria, a les vivències, a la imaginació... naturalesa fragmentària de seqüències d’imatges fantasmagòriques que s’esvaeixen en el fons de la imatge. En l’actualitat, copsa personatges cèlebres que fluctuen entre realitat, artifici i misteri.

Xavier Ribas
Barcelona, 1960

Les seves fotografies mostren una preocupació per l’espai urbà, la ciutat i la seva arquitectura. Imatges que expressen el vaccui històric, absència de la memòria amb la finalitat de cercar la vertadera i intrínseca identitat. Espais en transició que sota una voluntat antropològica, arqueològica o urbana estan sotmesos a un procés de condensació simbòlica on el passat i el futur es comprimeixen en el present, i la vida en zones residuals, desoladores, revela els trets històrics de l’emplaçament. Premi Fotògraf Revelació en PhotoEspaña‘98 i el Premi del Llibre de la Primavera Fotogràfica 2000.

Àngels Ribé
Barcelona, 1943

En els seus anys de Land Art i accions conceptuals durant la dècada dels setanta i finals dels seixanta confecciona accions, instal•lacions i objectes. L’obra d’Àngels Ribé parteix de la performance, amb diverses seqüències documentades fotogràficament. Els anys vuitanta realitza escultures amb neó i llum, tot i que mai oblida el seu component volumètric. Enregistra fenòmens naturals, provocant un xoc entre essència i manipulació artificiosa tendint a una afecció pels comportaments mentals, l’ocultisme i la infinitud. La seva producció actual fusiona l’escultura, l’energia de la natura i la invisibilitat intel•lectual.

Mercè Ribera
Rubí, Barcelona, 1964

Apassionada pel volum i la relació tàctica tàctil amb tota mena de materials susceptibles de tridimensionalitzar-se, atorga a les seves obres una visió particular de la vida, de l’existència -tothora efímera per a l’home- i dels materials. El seu art, conceptual i irònic, és una lectura contrària al món contemporani. Peces silencioses que cerquen la mínima materialitat necessària per transportar-nos cap a la veritable essència.

Jordi Ribes
Barcelona, 1972

El seu treball transcorre pel gènere fantàstic i de ficció. La violència i el despertar sexual ens projecten cap una dimensió desconeguda a través de fragments narratius que evoquen a l’espectador múltiples memòries o irrealitats. Els protagonistes i les cites ens emmarquen dins del fabulós univers dels contes, els còmics, la literatura, l’art i el cinema. Un món que, partint d’una mirada innocent, intenta diluir la perfilada línia que separa allò públic d’allò privat.

Rocco Ricci
Cumberland, Anglaterra, 1941

Fruit d’una estada a Nova York a finals de la dècada dels 70, abandona la seva professió de biòleg per endinsar-se en el món de l’art i de la fotografia en particular. Aquest viatge li permetrà conèixer fotògrafs com Mary Ellen Mark, Ralph Gibson, Gary Winogran, Burke Uzzel, George Tice i artistes catalans com Robert Llimós o Xavier Corberó. A partir de 1979 s’instal•la a Barcelona, on dedicarà més de 20 anys a fer reproduccions d’obres d’art, treballant amb les principals galeries, institucions i artistes d’àmbit nacional i internacional. Des de l’any 2007 Rocco Ricci viu a Bali, Indonèsia.