Marc Larré
Barcelona, 1978

Llicenciat en belles arts, Marc Larré va estudiar entre Barcelona i Nova York, fet que segurament ha influït en la versatilitat que obté a l’hora d’enfocar el paisatge urbà. La seva fotografia està impregnada de l’objecte urbanístic, que utilitza com a protagonista total de l’escena on capta les instantànies. L’objectiu de portar el pensament escultòric a l’espai fotogràfic permet a Marc Larré crear il·lusions i paisatges d’artifici a través del joc que fa amb aquests elements que agafa del seu entorn més directe: materials de rebuig, mobiliari urbà, edificis... Sota la seva òptica, aquests materials transmuten en allò que l’ésser humà ha creat amb el seu àmbit geogràfic i les conseqüències morals i culturals que això ha comportat per a tot l’entorn social al llarg de la història.

Joan Lassús
L'Escala, Girona, 1901 - 1996

Joan Lassús va saber compaginar una afició i una professió: la fotografia i la música. Gràcies a una actitud metòdica i pulcra, ara podem gaudir d’un fons fotogràfic molt important que avui forma part de l’arxiu històric municipal de l’Escala. La seva obra ha anat evolucionant des del romanticisme impressionista dels anys 50 fins al documentalisme dels anys 60/70, que deixa de banda l’antecessora força expressiva per donar lloc a una bellesa serena i silenciosa. La part més documental inclou còpies de tots els indrets de l’Escala, que serveixen per a la reconstrucció del paisatge i per seguir les transformacions del nucli urbà, les obres públiques, els actes oficials, les escenes de la vida quotidiana, els edificis arquitectònics...

Evelyn Lauder
Viena, Austria, 1938

Gran aficionada a la fotografia, les obres d’Evelyn H. Lauder són la simbiosi dolça i harmònica de la natura i la figura de la dona. En definitiva, unes creacions que germinen amb un llenguatge poètic carregat de simbologia i on la bellesa és la principal protagonista. L’artista, que actualment viu a Nova York, exposa amb regularitat a galeries i centres artístics importants, recaptant fons per a la Fundació Contra el Càncer de Mama i finançant diverses investigacions per a curar i prevenir la malaltia.

Jesús Led
Barcelona, 1987

Procedent d’una família amb tradició pictòrica, Jesús Led s’ha format de manera autodidàctica. La seva obra destaca per l’ús del color i la llum mitjançant els quals configura un conjunt de matisos i contrastos que ens recorden la factura dels grans mestres del barroc espanyol i italià, essència que també es fa perceptible tant en el tractament de la figura com en les escenografies que representa, en què la iconografia de caire tradicional es barreja amb la quotidianitat del mateix artista, tot reinterpretant sota un prisma actual temes com la Sagrada Família o el Sant Sopar.

Ananias Leki
Abidjan, Costa d'Ivori, 1970

Per mitjà de les seves fotografies, Ananias Leki intenta mostrar tot allò que va descobrint ens els seus viatges, alhora que en un desig d’anar més enllà, copsa la realitat de l’inconscient d’un seguit de gent que es va trobant en el transcurs d’una àrdua travessia d’aprenentatge i d’investigació. Artista molt compromès i actiu al haver participat en nombroses exposicions per Àfrica i Europa. És el fotògraf oficial de MASA (Marché des Arts et du Spectacle Africain) i la seva obra ha estat publicada en diverses revistes, així com també ha participat en varies exposicions franceses com a comissari i promotor. La seves imatges es caracteritzen pels categòrics contrasts entre el blanc i el negre i les figures retallades per una llum profunda i penetrant.

Emilio Lekuona
Barcelona, 1968

Les imatges fotogràfiques són el punt de partença per a la creació d’evocadores obres carregades de significats i que inviten l’espectador a dialogar amb les seves pròpies memòries. Composicions que reflex d’un desig o d’aquell precís instant, que en desvetllar-nos, trepitgem en el domini incert entre el somni i la consciència. Paràmetres fonamentats en les experiències viscudes al llarg dels diferents viatges i on les imatges per elles mateixes no són definitives, sinó mecanismes conductors d’infinitat de sensacions i pensaments.

Jo Milne
Edimburg, Escòcia, 1966

Des de 1993, Jo Milne viu i treballa a Barcelona. Les línies, els cercles, les esferes o els punts són elements constants en els seus treballs, que remeten al món de les matemàtiques, la ciència o la tecnologia. Peces en constant mutació, xarxes que s’estenen a través del llenç i creen un cosmos en què les seqüències i repeticions són les protagonistes. Les seves obres, que s’exhibeixen tant en col•leccions nacionals com internacionals, manifesten sistemes complexos, estructures aparentment caòtiques en què l’espectador pot endinsar-se per contemplar tot allò que li és intangible.

Antoni Llena
Barcelona, 1942

La seva trajectòria artística s’inicia a meitats de la dècada dels seixanta moment en què realitza diverses exposicions junt a Jordi Galí, Sílvia Gubern i Àngel Jové i on projecta escultures i instal•lacions de caire imminentment efímer. Pioner de l’art conceptual a Espanya i de l’art povera, fins a les seves Grans sèries (1962-2003) en les quals trobem una nova visió de la pintura a partir de la composició amb materials extrapictòrics , al marge de moviments establerts. Així mateix, la seva obra s’inscriu en una línia d’investigació plàstica, de despullament i de síntesi que, iniciada a la dècada dels anys trenta, de la mà de Ferrant, Cristòfol i Miró sorgeix en aquest context com una de les més singulars i radicals dins el panorama contemporani espanyol.

Fotografia: Antoni Bernad.