Jordi Gich
Palafrugell, Girona, 1975

Les seves escultures giren al voltant del cos nu femení, un cos que simbolitza la fertilitat i el misteri de la creació. En el procés creatiu fa confluir la fusta i les plaques metàl•liques, un material càlid i un fred que s’uneixen per a generar un diàleg i un contrast entre allò orgànic i allò inorgànic. Aquest contrast generat per la comunicació dels materials amb l’obra condueix sovint l’artista cap a un procés d’abstracció de les formes que les alleugereix i les fa més àgils, i on l’espai, l’aire, passa també a formar part de la mateixa escultura.

Regina Giménez
Barcelona, 1966

Pintora i artista gràfica d’esperit poètic i metafòric. Regina Giménez elabora un mon a cavall entre allò real i allò imaginari -per mitjà de globus terraqüis, vaixells o fars- objectes que ens evoquen a la solitud i que ens conviden a un viatge introspectiu a través de l’infinit i cap a paratges desconeguts. Ella fabrica autèntics aparadors allunyats de la seva intrínseca quotidianitat postindustrial i consumista. Collages que conjuminen la disciplina fotogràfica amb la vessant més artesana i que per mitjà de la fusió natura - món urbà convergeixen en arquitectures de paisatges quasi abstractes.

Andrés Ginestet
Dortmund. Alemanya, 1964

Artista polifacètic que influït per l'obra de Gaudí, Miró i Tàpies mostra un afany per combinar la tècnica artesanal amb la digital amb l'ús de materials com gres, pedra, bronze, acer, alumini, resines, or i pedres precioses, inspirats en la vitalitat del modernisme de finals de segle passat i que ens projecten cap al segle XXI. Fusiona pintura, escultura i fotografia per fer que les imatges emanin la bipolaritat existencial de l'ésser humà. Ha realitzat obres monumentals que es troben en espais públics d'Alemanya i Espanya.

Carmen Giráldez
Barcelona, 1976

Obres de realisme formal que evoquen al surrealisme per tal d’aflorar les realitats més intrínseques de l’individu. Pintures protagonitzades per personatges fantàstics i que des de la reflexió emprenen un llarg viatge a través de la llegenda, el conte popular o la novel•la. El seu treball es caracteritza per la infinita fuga de sentits dins d’uns contorns diluïts, els colors expressius i aïllats com apologia del desig i una minuciositat emotiva amb l’objectiu d’assolir el perfecte equilibri.

Marcel Giró
Badalona, Barcelona, 1913 - Mirasol, Barcelona, 2011

Apassionat per la vida i la fotografia, va conrear la fotografia artística i la publicitària amb un enorme talent que el va situar com un dels fotògrafs pioners en aquests camps. A les seves fotografies, d’un fort component artístic, mostra allò que hi ha d’extraordinari en les coses més comunes. Algunes de les seves imatges recorden l’abstracció, fent ressò de l’ambigüitat que caracteritza moltes de les seves fotografies. Distorsiona la realitat per convertir-la en un objecte artístic: altera les perspectives, contrasta llums i ombres, fins al límit, i s’acosta tant a les línies i els punts de les textures que acaba convertint-les en pintures. L’any 1937 va decidir exiliar-se creuant els Pirineus a peu i, tres anys més tard, arribava a Colòmbia, on va establir un petit negoci tèxtil i on es va casar amb la catalana Palmira Puig. A final de la dècada dels 40 es van traslladar al Brasil, a la ciutat de São Paulo, on el 1953 va obrir el seu estudi fotogràfic que, en poc temps, va esdevenir un referent a la resta del país. El 1978, després de la mort de la seva esposa, deixà la fotografia professional, va vendre l’estudi fotogràfic i va tornar a Catalunya.

Maria Girona
Barcelona, 1923 - 2015

Maria Girona va gaudir d’un ambient familiar de gran riquesa cultural. Es forma a l’Acadèmia Tàrrega, on entra en contacte amb altres pintors de la seva generació amb qui creà el grup Els Vuit, una de les primeres agrupacions artístiques amb voluntat renovadora de Catalunya.

La seva obra, hereva de la pintura de Matisse i del mediterranisme noucentista català d’abans de la guerra, s’oposava a l’artifici i el virtuosisme de la pintura que abundava durant els primers anys del franquisme i, a través del color i de l’essencialitat, feia una aposta per la modernitat. Es va mantenir fidel als seus principis artístics al llarg de tota la seva vida: sense caure en modes ni efectismes, va mantenir-se en una figuració molt personal, exceptuant una sèrie de collages de gran interès plàstic que va desenvolupar durant la dècada dels setanta. Juntament amb el seu marit, Albert Ràfols Casamada, va participar activament de les iniciatives més innovadores del moment i va formar part del procés de creació de l’escola de disseny Eina.

Narcís Gironell
Beuda, Girona, 1969

Narcís Gironell reivindica a través del seu art el paper de la dona autònoma i autosuficient com a heroïna dins la nostra societat. Sobre un suport d’acer inoxidable, pintura industrial, oli i altres materials poc convencionals, com el vinil o el pa d’or, l’artista ens presenta una dona frívola i sofisticada que esdevé protagonista d’un món irreal que connecta directament amb el Pop Art. La incorporació de textos i signes orientals ens donen pautes per tal d’arribar a desxifrar els significat enigmàtic de la seva obra.

Gispert
Salt, Girona, 1949

Va néixer dins d’una família de pintors artesans i compaginà aquest ofici amb l’activitat artística. Deixant-se endur pels corrents avantguardistes i des d’uns inicis figuratius, la seva obra ha derivat cap a l’abstracció; és aquí on incorpora matèries extrapictòriques, pinzellades de gestos contundents i la combinació de colors plans amb taques i signes. En l’actualitat el seu estil ha assolit una síntesi que fusiona agressivitat expressiva i escriptura gestual.

Jordi Gispert Pi
Barcelona, 1957