Narcís Comadira
Girona, 1942

A banda de ser traductor, comissari, periodista i crític d’art i literat, Narcís Comadira és escriptor, poeta i pintor. Artista autodidacte que tendeix cap als colors calents i les formes geomètriques, simples i voluminoses, té una obra pictòrica que amalgama lirisme amb metodologia i on les composicions de traços ferms i fronterers es dissolen dins d’una atmosfera fantasmagòrica que ens evoca cap a l’abstracció. Des d’uns inicis circumscrits dins de l’estil noucentista i que annexiona amb el primer expressionisme Kandinskyà, ha intentat copsar la realitat per mitjà de connotacions extretes del pop i de la transvanguarda, amb l’objectiu d’endinsar-nos en l’essència de la forma, el volum i la llum per tal d’evocar-nos al lirisme més absolut.

Comes i Busquets
Barcelona, 1924

Després de la guerra i ja d’adolescent guanyà els primers diners pintant sostres d’esglésies cremades. Pintor, decorador, grafista, retolista publicitari, així com també director artístic i president de l’Acadèmia de Belles Arts de Sabadell. Les seves pintures d’estil hiperrealista al tremp d’ou sobre un suport de fusta, reflecteixen amb detall i minuciositat els grans palaus, les estacions de tren i els interiors de les cases modernistes de Sabadell, en definitiva, arquitectures contenidores d’una llum matisada i repletes d’intensa sensibilitat.

Duet fotogràfic format per Josep Compte i Palatchi van ser, juntament amb autors de la talla de Pere Català Pic i Josep Sala, dos dels fotògrafs publicitaris més importants dels anys 30. Durant aquesta dècada és quan van fer múltiples fotomuntatges per a firmes com Formitrol o Lápiz Termosan, en què mesclaven fotografia i publicitat amb els avenços tipogràfics del moment. En aquests precedents del publifotoreportatge, de caire surrealista i clarobscur, l’objecte anunciat sura sobre la foscor infinita. D’altra banda, també va fer nombroses fotografies d’escenografies i espectacles dels ballets russos del Gran Teatre del Liceu, copsades sota un dramatisme embriagador.

Francesc Congost
Barcelona, 1959

Cursà els seus estudis de disseny gràfic a la Llotja de Barcelona. Pintor de pinzellada realista que, sota una atmosfera de poesia i serenor, immortalitza edificis, avingudes i espais urbans amb tota minuciositat. Són paisatges que s’erigeixen entre la boirina de la memòria i que aborden el cosmopolitisme.

Xavier Corberó
Barcelona, 1935 - 2017

Escultor d’obra pública i privada, pintor, dissenyador de joies i decorador d’interiors. Els seus inicis parteixen de les idees interdisciplinàries i de formació integral introduïdes per la Bauhaus. La manipulació dels materials emprats esdevé una evolució en el món matèric i formal de l’obra. Simbiosi existent entre les formes simples i abstractes, d’una aparent puresa i nuesa, i la seva complexa càrrega simbòlica produeixen als ulls de l’espectador una calidoscòpica sensibilitat. L’any 1972 fundà el Centre d’Activitats i Investigacions Artístiques a Esplugues de Llobregat.

Soledad Córdoba
Avilés, Astúries, 1977

És doctora en Belles Arts per la Universidad Complutense de Madrid. Al llarg de la seva carrera ha rebut importants ajudes, com ara la Beca Leonardo a Investigadors i Creadors Culturals de la Fundación BBVA, l’any 2017. Ha gaudit de residències artístiques a París, Londres, Madrid i Barcelona, entre altres ciutats. Concep el seu treball fotogràfic com un mitjà per representar noves realitats i una eina per obrir interrogants sobre l’existència de l’ésser humà. Les seves obres formen part d'importants col·leccions nacionals i internacionals.

Martí Cormand
Barcelona, 1970

A través de la seva obra plàstica, Martí Cormand es qüestiona la mimesi de les tècniques gràfiques, pictòriques, digitals i escultòriques que fusiona amb la realitat. La seriació s’interpreta com una forma d’arribar a l’essència d’allò representat, ja que converteix cada peça i cada edició en l’ombra d’una peça única inexistent. El seu art transmet força i el dinamisme dels canvis que es precipiten vers l’individu amb una clara voluntat de d’entendre l’espai i el temps on res roman immutable.

Corominas
Sarrià de Ter, Girona, 1951

Pintor, gravador i pedagog. Elabora peces de gran format que executa habitualment amb pintura acrílica. La seva obra es circumscriu dins d’un estil abstracte i gestual amb referències figuratives, i on l’ús de colors primaris i gest agressiu s’espargeix per mitjà de grans traços rítmics de naturalesa expressiva. Com a col•leccionista és el gran propagador català e inclús europeu dels artífexs de paper, petites meravelles que ens remeten al fantasiós i il•lusori món dels més menuts.

Adalina Coromines
Barcelona, 1963

Artista autodidacta que cerca noves vies plàstiques basant-se en la consciència mediambiental. Les seves pintures i escultures estan inspirades en la natura, on combina diversos tipus de terra i pigments naturals per tal de crear composicions ordenades, geomètriques i orgàniques. L’aigua, la terra, la llum, els reflexos i els matisos de colors són els trets d’identitat del seu treball creatiu. A partir de la tècnica del baix relleu i l'ús de materials fets per ella mateixa, Coromines afegeix, raspa i retira diferents tipus de terra per aconseguir els resultats de textura i profunditat tan característics de les seves obres.