Artur Aguilar
Barcelona, 1946

Pintor, dibuixant i gravador emmarcat dins l’abstracció geomètrica, d’estructures lineals mínimes, jocs de cromatismes i relacions de proporció, moviment, ritme i harmonia. Articula un llenguatge sobri i coherent pròxim al neoplasticisme de Mondrian i a l’hermenèutica de Paul Klee.

Darío Aguilar
Barcelona, 1965

Paral•lelament a la seva afició a la pintura, comença a desenvolupar altres modalitats artístiques com l’escultura i el disseny de mobiliari, tot i que recentment s’ha iniciat en la construcció d’escenaris teatrals. Treballa especialment el ferro forjat gravat a l’àcid i intervé en diversos projectes escultòrics i decoratius. Les creacions abstractes són el resultat de fusionar geometria i contorsions curvilínies, que com a autèntics trencaclosques amb entrants i sortints, puzles tridimensionals i sopes de lletres són l’hàbitat d’estructures, grafismes i ideogrames que conviuen amb eurítmia.

Ramon Aguilar Moré
Barcelona, 1924 - Barcelona, 2015

La seva trajectòria pictòrica ha recorregut diferents etapes: naïf, expressionista, cubista i realista. Per mitjà de l’espàtula adopta formes cúbiques, sintetitzades arquitectures i figures disgregades. Dóna gran protagonisme a la llum, fent ús dels tons blancs, grisos, blaus i negres que combina amb la tècnica a l’oli, a l’aiguada o al guaix, i les ceres. Construccions estètiques que atorguen una sàvia atmosfera de neoromanticisme recolzada per una temàtica preferentment femenina, tot i que també ens mostra la vida de les platges, el paisatge urbà, natures mortes i espais interiors d’escenaris de dansa, ballet, òpera i jazz.

Sergi Aguilar
Barcelona, 1946

Influït per l’obra de Julio González, Brancusi i els constructivistes russos, la seva trajectòria ve marcada per la congruència i la ductilitat. Llenguatge pur i geomètric, desproveït d’una atribució minimalista per la seva exquisida forma d’interpretar la simetria com mesura espacial; la noció de passatge configura nous espais transitables conformant situacions erràtiques que s’endinsen en la natura. L’any 1986, és instal•lada la seva primera escultura monumental Julia a la Via Júlia de Barcelona com a homenatge a la població emigrant.

Rosa Aguiló
Palafrugell, Girona, 1964

Pintura personal i intimista. Les seves creacions són el punt de partença des d’on projectar l’expressió d’un sentiment. A través de la síntesi i de l’economia dels mitjans cerca que l’espectador s’apropi, miri i deixi volar la imaginació. Temps de silenci, temps de mirar, on cada traç, cada gest, evoca un sentit de fragilitat, nítida lectura de formes simples i dolços colors. Si bé el seu treball va immiscir-se en un període de certa abstracció, avui, la seva obra es mou entre l’estil conceptual i el minimalisme plàstic.

Pep Agut
Terrassa, Barcelona, 1961

A la dècada dels vuitanta funda un espai alternatiu per a art contemporani, el Grup Tal Taca (1980-1983). Cinc anys més tard trasllada la seva residència a Colònia (RFA) fins que l’any 1991 és convidat a París, com a artista resident per la Fondation Cartier. Partint de la seva formació pictoricofotogràfica centra el seu interès en els límits de la representació, el paper de l’artista i el lloc de l’art. A partir de la concepció d’un procés de treball complex i personal, mitjançant la utilització de tècniques, mitjans i conceptes, sotmet a estudi idees i teories relacionades amb la representació, el llenguatge i l’arquitectura.

Akinbode Akinbiyi
Oxford, Gran Bretanya, 1946

Des de l’any 1977 centra el seu treball amb el fotoperiodisme i la fotografia arquitectònica i cultural de la vida urbana occidental i de grans ciutats africanes com Lagos, El Cairo, Kinshasa i Johannesburg. Ha exposat en galeries de Berlín i Barcelona, Tokio i l’Habana, així com també fou cofundador del Centre Cultural “Umzansi” a Clermont Township, Sud Àfrica.

Nei Albertí
Sant Feliu de Guíxols, Girona, 1975

Les escultures de Nei Albertí Gascons reflecteixen la voluntat de perpetuar i perllongar la forma en l’espai. Atorga corporeïtat a la trajectòria marcada pel rastre de tot allò que es mou i que no necessita ser vist. La seva obra es caracteritza per la senzillesa lineal i les el•lipses obertes que tracen un remolí de camins vers la immensitat de l’infinit.

Jordi Alcaraz
Calella, Barcelona, 1963

Traça una línia invisible entre la poesia visual i la projecció conceptual, proposant a l’espectador una relació inèdita, sorprenent i metafòrica amb el món. Hibridesa disciplinària, on el discurs d’Alcaraz sorgit de la tradició clàssica plàstica medita sobre el volum, el llenguatge i el temps a través de l’ús de certs materials com ara l’aigua, el vidre, el mirall, el pigment, el llibre o la pedra. Artista transgressor on el joc de mirades confrontades, les tensions matèriques i les perforacions ens permeten entreveure espais ocults i màgics que transcendeixen l’exclusivitat òptica.