Facebook Twitter Youtube Pinterest Vimeo Linkedin Foursquare Instagram Google+
ART CONTEMPORANI - PREMIS

Premis de la Fundació Vila Casas

Bases del premi: Premi de Fotografia (2017)

Dissabte 17 de juny de 2017, a les 19.30 h, es llegirà el veredicte del jurat —el qual serà inapel·lable— al Palau Solterra, Museu de Fotografia Contemporània de la Fundació Vila Casas (c. de l’Església, 10, Torroella de Montgrí, Girona) i s’entregarà el premi a l’obra guanyadora.

El jurat estarà format per:

Juan Bufill, fotògraf i crític d’art;

Oriol Jolonch, fotògraf;

Rafael Tous, col·leccionista;

Fernando Peracho, galerista;

Antonio Sagnier, patró de la Fundació Vila Casas;

Antoni Vila Casas, president de la Fundació Vila Casas;

Gloria Bosch, directora dels espais d’art de la

Fundació Vila Casas, en qualitat de secretària sense dret a vot.

Bases generals de participació

1. Participants

Podran participar en aquesta convocatòria els artistes majors de 18 anys amb una fotografia inèdita o, en el cas d’una sèrie, amb una composició de tres imatges. La participació en aquest premi suposa la total acceptació d’aquestes bases i la conformitat amb la decisió del jurat.

2. Tema

El tema serà lliure.

3. Enviament de les obres

Per al visionat i possible selecció de les obres pel jurat, els participants hauran d’inscriure’s a la pàgina web http://premis.fundaciovilacasas.com, del 13 al 31 de març de 2017, on hauran d’omplir el formulari de dades que consta de fitxa tècnica de l’obra, una breu memòria d’aquesta, el currículum de l’artista i una imatge de l’obra amb una resolució de 300 dpi en format tiff d’una mida màxima de 100 mb, tal com s’especifica al web. En el cas de ser una sèrie, la fotografia serà del total de les obres. Per a qualsevol consulta sobre el procés d’inscripció: Sra. Núria Costa, tel. 972 761 976, adreça electrònica: palausolterra@fundaciovilacasas.com.

4. Selecció de les obres finalistes, exposició i catàleg

De les fotografies rebudes, el comitè de l’organització i el jurat efectuaran una selecció que s’exposarà a la sala d’exposicions temporals del Palau Solterra entre el 17 de juny i el 26 de novembre de 2017, i de la qual s’editarà un catàleg. Finalment el president de la Fundació Vila Casas serà la persona que escollirà el primer i segon premi d’entre les tres obres finalistes que, prèviament, haurà seleccionat el jurat.

5. Dimensions i característiques tècniques

Les fotografies presentades podran ser en b/n i/o color, realitzades amb càmera analògica o digital.

La fotografia individual tindrà un màxim de 100 x 100 cm o que la suma dels costats no superi els 200 cm i un mínim de 50 x 50 cm o que la suma dels dos costats no sigui inferior a 100 cm. Si l’obra presentada és una sèrie formada per un màxim de tres imatges, cadascuna no haurà de superar els 30 x 40 cm o que la suma dels costats no superi els 210 cm.

6. Entrega i transport

La Fundació es posarà en contacte amb els autors finalistes a través d’un correu electrònic el dia 13 d’abril perquè les fotografies siguin presentades a concurs abans del 15 de maig de 2017. Aquestes hauran d’estar positivades i, sense superar els 8 kg de pes, emmarcades per a la seva exposició. L’emmarcat serà a lliure elecció de l’artista, amb la condició que l’obra es presenti degudament preparada per a ser penjada.

La Fundació no es responsabilitza de les despeses d’enviament ni de devolució (que seran sempre a càrrec de l’artista), així com dels desperfectes causats com a conseqüència del trasllat de les obres. L’embalatge, que ha de ser reutilitzable per al seu retorn, i l’assegurança seran també a compte i risc dels participants. Les fotografies seran presentades al Palau Solterra, c. de l’Església, 10 - 17257 Torroella de Montgrí (Girona), tel. 972 761 976, de dimecres a dissabte d’11.00 a 14.00 h i de 16.30 a 20.00 h, excepte els diumenges que serà d’11.00 a 14.00 h. No s’admetran aquelles obres que incompleixin les condicions exposades a les bases del concurs.

7. Drets i obligacions

Les obres premiades passaran a ser propietat de la Fundació Vila Casas per a formar part del seu fons.

Els fotògrafs participants garanteixen que són els propietaris del material que presenten a concurs i que en posseeixen la totalitat de la propietat intel·lectual, així com les corresponents autoritzacions en cas de reflectir persones o llocs

de caràcter privat.

8. Premis

Les dues obres premiades amb 6.000 € i 3.000 € seran exposades al museu corresponent. En qualsevol moment, el jurat podrà declarar desert qualsevol dels premis.

El guanyador del premi realitzarà una exposició a Can Framis (Barcelona), en el termini màxim d’un any des de la data de lliurament del premi.

9. Devolucions de les obres

Les obres no premiades s’hauran de recollir de dimecres a dissabte, entre el 17 de gener i el 17 de febrer de 2018, de 17.00 a 19.30 h excepte els diumenges, que serà d’11.00 a 14.00 h.

Totes aquelles obres que no s’hagin retirat abans del 17 de febrer de 2018 quedaran a lliure disposició de la Fundació, sense que per això passin a formar part del seu fons.