Facebook Twitter Youtube Pinterest Vimeo Linkedin Foursquare Instagram Google+
ART CONTEMPORANI - PREMIS

Premis de la Fundació Vila Casas

Bases del premi: Premi d´Escultura (2018)

Bases del concurs

Premi d’Escultura 2018
Palafrugell

Des del seu naixement, l’any 1998, la Fundació Vila Casas es va proposar com a objectiu la promoció dels creadors contemporanis i la difusió de la seva obra.

Amb aquest criteri actualment es convoquen els premis de Pintura, Fotografia i Escultura contemporànies, una plataforma gràcies a la qual podem també incrementar el fons de la nostra col·lecció.

Aquests premis són rotatius i es convoquen cada any per disciplina i per museu on està ubicada. Seguint aquest plantejament, el proper any 2018 celebrarem el Premi d’Escultura de la Fundació Vila Casas al Museu d’Escultura Contemporània Can Mario de Palafrugell (Girona).

La tradició i la cultura són els eixos
o senyals didentitat del nostre País.

Antoni Vila Casas

Premi d’Escultura 2018

Dissabte 9 de juny de 2018, a les 19.30 h, es llegirà el veredicte del jurat, el qual serà inapel·lable, a Can Mario, Museu d’Escultura Contemporània de la Fundació Vila Casas, i es lliurarà el premi a l’obra finalista.

El jurat estarà format per:

Arcadi Calzada
Daniel Giralt-Miracle
Antonio Sagnier
Joan Torras
Antoni Vila Casas
Glòria Bosch

Museu d’Escultura Contemporània Can Mario
Plaça de Can Mario, 7
17200 Palafrugell (Girona)

Bases generals de participació

1. Participants

Podran participar en aquesta convocatòria els artistes, nascuts o residents a Catalunya, majors de 18 anys.

2. Tema

El tema és lliure i pot acollir-se a l’amplitud de tècniques i suports en què s’expressa l’escultura actual.

3. Enviament de les obres

Per al visionat i per a la possible selecció de les obres per part del jurat, els participants hauran d’inscriure’s a la pàgina web http://premis.fundaciovilacasas.com del 26 de març al 13 d’abril de 2018, on hauran d’emplenar el formulari adjunt aportant la fitxa tècnica de l’obra, una breu memòria d’aquesta, el currículum de l’artista i dues imatges de l’obra des de diferents angles, amb una resolució de 300 dpp en format TIFF d’una mida màxima de 100 Mb, com s’especifica al web.

Per qualsevol consulta sobre el procés d’inscripció:

Sra. Maite Costa
Telèfon: 972 30 62 46
Correu electrònic: canmario@fundaciovilacasas.com

4. Selecció de les obres finalistes

D’entre les obres rebudes, el comitè d’organització i el jurat n’efectuaran una selecció —de la qual en sortirà l’obra guanyadora—, que es presentarà a la sala d’exposicions temporals de Can Mario entre els dies 9 de juny i el 25 de novembre de 2018, i se n’editarà un catàleg.

5. Dimensions i característiques tècniques

L’escultura (al marge del suport) no podrà superar els 150 × 150 × 150 cm, amb un pes màxim de 100 kg.

6. Lliurament de les obres i transport

La Fundació es posarà en contacte amb els autors seleccionats a través d’un correu electrònic, el dia 20 d’abril de 2018. Les obres seleccionades s’hauran de presentar abans del dia 12 de maig de 2018.

Serà condició indispensable que les obres siguin originals, inèdites i que estiguin signades per l’autor.

La Fundació no es fa responsable de les despeses del transport; tant de la tramesa com de la devolució, que aniran sempre a càrrec de l’artista, així com els desperfectes que es puguin ocasionar en el trasllat de les obres.

L’embalatge, que ha de ser reutilitzable per al seu retorn, així com l’assegurança, seran a compte i risc dels participants.

Les escultures s’hauran de presentar a:

Museu d’Escultura Contemporània Can Mario
Plaça de Can Mario, 7
17200 Palafrugell (Girona)
Telèfon: 972 30 62 46

En el següent horari: de dimecres a dissabte d’11.00 a 13.30 h i de 16.30 a 20.00 h, i diumenges d’11.00 a 13.30 h.

7. Drets i obligacions

Les obres que no resultin premiades o que no siguin adquirides s’hauran de passar a recollir pel museu en les dates establertes. Les obres que no siguin recollides en aquestes dates, quedaran a lliure disposició de la Fundació, sense que per això passin a formar part del seu fons.

No s’admetran les obres que incompleixin les condicions o que no es presentin en les dates establertes. La participació en els premis suposa l’acceptació d’aquestes bases i la conformitat amb la decisió dels respectius jurats.

8. Premis

L’obra premiada està dotada amb 15.000 € i passarà a ser propietat de la Fundació Vila Casas, formant part del seu fons amb la possibilitat de ser exposada en qualsevol dels seus museus/espais.

El guanyador del Premi d’Escultura realitzarà una exposició a Can Framis (Barcelona) en el termini màxim d’un any des de la data del lliurament del premi. En qualsevol moment, el jurat podrà declarar desert el premi.

9. Devolucions

Les obres no premiades o no adquirides s’hauran de recollir del 27 de novembre al 21 de desembre de 2018 i del 28 de gener al 2 de febrer de 2019, de dimecres a dissabte, de les 17.00 a les 19.30 h, i els diumenges d’11.00 a 13.30 h.

Totes les que no hagin estat retirades abans del 3 de febrer de 2019 restaran a la lliure disposició de la Fundació.